Aikuisena rippikouluun

Häät tulossa? Onko sinua kysytty lapsen kummiksi? Vai kiinnostaako elämän ja hengellisten asioiden pohtiminen muuten vaan?

Rippikoulun suorittaminen onnistuu aikuisena yhtä hyvin kuin nuorena. Mukaan voit tulla oman elämäntilanteesi tai kysymystesi kanssa. Lahden seurakunnat järjestävät aikuisrippikouluja pitkin vuotta. Aikuisrippikoulu koostuu tavallisimmin omalla ajalla tapahtuvasta itsenäisestä työskentelystä ja ryhmätapaamisista pienessä ryhmässä. Ryhmä kokoontuu 4-8 kertaa. Yhteensä rippikoulun kesto on noin 1-2 kuukautta. Rippikoulu päättyy konfirmaatioon, joka voidaan toimittaa myös yksityisesti.

Koska seuraavan ryhmän alkaminen voi olla muutaman viikon tai joskus kuukaudenkin päässä, pyydämme sinua ottamaan heti yhteyttä kun tiedät toiveestasi päästä aikuisrippikouluun. Rippikoulun voi suorittaa myös osittain netissä ja tarvittaessa rippikoulu räätälöidään myös nopeammalla aikataululla. Mietitään yhdessä mikä suoritustapa on sinulle paras!

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: Tiina Virkkunen, tiina.virkkunen@evl.fi tai puh. 044 719 1472.

Vuoden 2024 aikuisrippikoulut

1. Tammikuun rippikoulu