Ekaluokkalaiset aloittivat Suuremman suojassa

KouluunSiunaaminen_M.jpg

Lahtelaiset ekaluokkalaiset lähtivät koulutielle Suuremman suojassa, kun lapsia siunattiin kouluun Ristinkirkossa ja Nastolan kirkossa 15.8. Ekaluokkalaisia ja heidän sisaruksiaan, vanhempiaan, isovanhempiaan, kummejaan ja muita läheisiään oli paikalla yhteensä noin 900

Seurakunnat ympäri Suomen järjestävät ekaluokkalaisten siunaushetkiä elokuussa juuri koulun alkua edeltävällä viikolla sunnuntain messussa tai koulupäivää edeltävänä iltana. Osa seurakunnista on siunannut kouluun lähteviä jo keväällä eskarivuoden päätteeksi.

Ekaluokkalaisten kouluun siunaamiset aloittivat kirkon reilun vuoden mittaisen kampanjan Suuremman suojassa. Kirkko haluaa kampanjallaan korostaa erityisesti ihmisarvon tärkeyttä yhteiskunnassa.

Ekaluokkalaisten kouluun siunaamiset aloittivat kirkon kampanjan Suuremman suojassa. Kirkko haluaa kampanjallaan korostaa ihmisarvon tärkeyttä yhteiskunnassa.

Suuremman suojassa -kampanja jatkuu lokakuussa, jolloin vietetään Enkelten sunnuntaita eli mikkelinpäivää.

Tue Aug 16 06:27:45 EEST 2016