Launeen kirkolla ovet auki myös arkisin

Syyskuun alusta alkaen Launeen kirkko on seurakuntalaisia varten auki entistä enemmän. Maanantaista perjantaisin kirkko on auki klo 12-18. Kerran kuussa kirkolla avautuu Kahvila Lähde, jossa voi nauttia päivän keiton, pullakahvit tai muuta hyvää.

Launeenkirkkosali_web_S.jpg

Laajennetulla aukiololla pyritään siihen, että Launeen kirkko olisi ihmisten yhteinen olohuone. Kirkkoon voi tulla istumaan hetkeksi, rukoilemaan, tapaamaan muita. Vastaan saattaa hyvinkin tulla joku seurakunnan työntekijä, sillä työtiloja on siirretty keskustasta oman seurakunnan alueelle. Ehkä joskus saadaan aulaan kahviautomaattikin, niin ettei tarvitse ihan kuivin suin istua ja jutella.

Ainakin kerran kuussa on kahvin ja pullan saanti varmaa, sillä syyskaudella kirkkosalin vieressä avautuu Kahvila Lähde 14.9., 19.10. ja 9.11. Kahvila on avoinna klo 14-19. Tarjolla on tuoreita leivonnaisia. Klo 16-18 voi tulla syömään päivän keittoa. Kahvila Lähteen aikana kirkossa voi hiljentyä, kuunnella musiikkia ja jättää rukousaiheensa rukouskivillä tai lapuilla. Klo 18 on yhteinen hartaus. Mukana on seurakunnan työntekijöitä ja vapaaehtoisia.

Joulukuussa Kahvila Lähde on auki kolme päivää 13.-15.12. Samaan aikaan on kirkon pihalla jouluvaellus, jossa kuljetaan ensimmäisen joulun tapahtumissa Marian ja Joosefin kanssa. Mutta jouluun on vielä aikaa. Sitä ennen - tervetuloa piipahtamaan kotikirkkoon!

Thu Aug 25 08:21:00 EEST 2016