Synodaalikokous alkoi Tampereella

Tiistaina 27.9. Tampereen hiippakunnan noin 600 diakonia, diakonissaa, lehtoria ja pappia osallistuu piispa Matti Revon koolle kutsumaan synodaalikokoukseen.
synodaali_bussi_THUMB.jpg

Kokouksen aiheena on Armoa! Aihe viittaa tulevaan reformaation merkkivuoden 2017 teemaan.

Synodaalikokous järjestetään kuuden vuoden välein. Kokous järjestetään samaan aikaan kaikissa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon hiippakunnissa. Ensimmäistä kertaa Suomessa Tampereen kokoukseen on kutsuttu seurakunnissa, järjestöissä ja laitoksissa työskentelevien pappien ja lehtorien lisäksi myös diakonian virkaan vihityt työntekijät. Työkokoukseen kutsuttuja yhdistää siis kirkon virkaan vihkiminen.

Nastolasta matkaan lähtenyt diakonissa Satu Vanhatalo aloitti työnsä Nastolassa viime heinäkuussa. Synodaalikokous on hänelle arvattavasti ensimmäinen.

Hänestä on mielenkiintoista kun yhteen kokoontuu paljon ihmisiä, joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia ja kokemuksia.

Uutena työntekijänä hänestä kokous tarjoaa myös hyvän mahdollisuuden tutustua matkan aikana muihin Nastolan seurakunnan työntekijöihin.

Nastolan seurakunnan pastori Anne-Maria Rämölle on nyt vuorossa kolmas synodaalikokous. Kokousten parhaana antina hän pitää sitä, että niiden aikana voi rakentua hengellisesti entistä paremmaksi työntekijäksi.

Kuva: Lahden papit ja diakoniatyöntekijät lähtivät Tampereelle yhteisellä bussilla.

2016-09-27 10:32:45.0