Seurakunnat jakoivat lähes 10 000 mukillista glögiä Lahden Joulukylässä

Lahden Joulukylässä vieraili tänä vuonna huikea määrä ihmisiä. Seurakuntien Yhden Tähden Majatalossa tarjoiltiin noin 9500 mukillista glögiä, mikä on enemmän kuin tuplasti vuoden 2015 määrään verrattuna.  Joulupukki jakoi kahdentoista päivän aikana 21 kiloa suklaakarkkeja lapsille.

laura_jakaa_glogia_nettikuva_M.jpg

Yhden Tähden Majataloon jätettiin joitakin kymmeniä rukouspyyntöjä, joiden puolesta rukoillaan Keski-Lahden ja Mukkulan kirkoissa joulupäivänä. Kuusikisaan tuli kaikkiaan 280 ääntä.

Lahden Joulukylän erityinen vahvuus on ohjelma, jota on lavalla jokaisena päivänä. Tänä vuonna ohjelmaa oli tekemässä kaikkiaan toistasataa eri tahoa.

Joulukylän myyjistä osa kertoo, että kauppa on käynyt hyvin, osalla sen sijaan myynti on ollut heikompaa ja joillakin vaihtelevaa. Myyjien mielestä mökkien asettelu ei tänä vuonna ole toiminut kovin hyvin, vaan osa mökeistä on jäänyt sivuun ja kylämäinen yhteisöllisyys on puuttunut. Tähän epäkohtaan aiotaan kiinnittää huomiota vuoden 2017 Joulukylässä. Myyjien toiveita pyritään kuuntelemaan muutenkin mahdollisimman paljon.

Lahden kaupungin omassa kojussa kerättiin palautetta myös Joulukylän vierailijoilta. Palautetta kymmeniä ja ne käydään huolellisesti läpi joulun jälkeen. Näin pääsemme kehittämään Joulukylään entistä paremmaksi ensi vuonna.

Joulukylän rakenteiden purkaminen on alkanut tänään perjantaina aamulla. Kylässä on käytetty somisteina aitoja kuusenhavuja, joita yleisöllä on mahdollisuus hakea omaan käyttöön ilmaiseksi. Havut on saatu kerättyä jaettavaksi arviolta yhdeksän aikaan.

Lahden Joulukylän toteuttavat yhteistyössä Lahden Kaupunki ja Lahden seurakuntayhtymä. Lisäksi yhteistyössä ovat mukaan Lahden Messut, Tori-isäntä, Inspis ja Lahti Energia. Lahjoituksia on saatu muun muassa Luhdalta.

Joulukylä kiittää kaikkia lahtelaisia, vieraita, yrittäjiä ja toivottaa kaikille Hyvää Joulua!
Nähdään Jouluna 2017

2016-12-23 09:44:00.0