Marian Kammarin kahvilan kävijämäärä kasvoi

Kun Marian Kammarin kahvila muutti viime elokuussa kirkon kupeesta torin laitaan, jotkut epäilivät, löytävätkö vanhat kanta-asiakkaat uuteen paikkaan.

Kyllä he löysivät ja viihtyivät. Kahvila on saanut koko joukon uusiakin asiakkaita. Kadulta on helppo ohikulkijan poiketa sisään, ja kahvila palvelee samassa katutasossa olevien seurakunnan toimipisteiden asiakkaita.

Kävijämäärät ovat selvästi kasvaneet.  Päivässä käy keskimäärin reilusti yli sata ihmistä, mutta markkinapäivinä määrä tuplaantuu. Joulukuun markkinapäivänä rikottiin kahvilassa kaikkien aikojen ennätys: 407 kävijää. Vapaudenkadulla kahvilassa kävi viime syksynä 1500 kävijää enemmän kuin vastaavana aikana vuonna 2015 Mariankadulla sijainneessa kahvilassa.

Marian Kammarin kahvilaa pyörittää 60 vapaaehtoista emäntää.

Kisojen ajaksi kahvila muuttuu kisakahvila My Lovely Cafe Mariaksi. Kisakahvila on avoinna kisojen arkipäivinä klo 9.30 - 21.30 ja viikonloppuna (25.2 - 26.2) klo 12 - 21.30. Kahvilassa on iltaisin tarkoitus järjestää pienimuotoista ohjelmaa. Siellä on myös mahdollisuus seurata kisoja YLE:n kanavilta. Kahvilan eteen tulee kisamakkaroiden myyntipiste.

marian_kammari_laulut_M.jpg

2017-01-23 12:28:12.0