Vuoden 2018 Kirkon erityisnuorisotyön teko -palkinto

Lahden seurakuntayhtymä sai tänään Erkan päivänä 18.5.2018 vuoden 2018 Kirkon erityisnuorisotyön teko -palkinnon. Palkinnon jakoi Kirkon erityisnuorisotyöntekijät.

Palkinnon perusteluissa on huomioitu, että seurakuntien taloustilanteen muuttuessa yhä tiukemmaksi päätökset resurssien suuntaamisesta ovat tärkeitä. Lahden seurakuntayhtymä on konkreettisesti lisännyt erityisnuorisotyön resursseja.

Lahdessa lasten ja nuorten puolesta tekee töitä nyt kolme erityisnuorisotyön ammattilaista. Muutos yhdestä henkilötyövuodesta kolmeen on tapahtunut lyhyessä ajassa. Lahdessa on huomioitu myös merkittävän taloudellisen satsaus erityisnuorisotyön menetelmään, jossa satsataan nuorten harrastuksiin, kuten tasokkaisiin pelikoneisiin, nuorten mahdollisuuteen harrastaa joukkuepelejä sekä hyvään valmennukseen. Kohderyhmänä ovat huolta herättävät ja harrastuksista kiinnostuneet nuoret.

Kirkon erityisnuorisotyön teko -kunniakirja jaetaan vuosittain Erkan päivänä 18.5.

Kirkon viestintä

autopaja_web.jpg