Urkumusiikin juhlaviikko lähestyy – katso videohaastattelu ja urkuviikon johtajan soittonäyte

Lahden kansainvälistä urkuviikkoa vietetään jälleen 6.-12. elokuuta. Lahden Ristinkirkko toimii useimmissa konserteissa urkuviikon näyttämönä.

Ohjelmassa on huippu-urkureiden esiintymisiä, kuten ranskalaisen virtuoosin Pierre Quevalin konsertti 9. elokuuta. Kreikkalaisessa illassa 7. elokuuta urkuri Eleni Keventsidou esiintyy yhdessä kontratenori Nikos Spanatiksen kanssa. Lahden Sibeliustalossa järjestetään 8. elokuuta Suuri Oopperagaalakonsertti. Urkuviikon päätöspäivänä 12. elokuuta Lahden Vaahterasalissa soi elokuvakonsertti Panssarilaiva Potemkin, jossa uruilla on tärkeä rooli.

Videohaastattelussa urkuviikon johtaja Pauli Pietiläinen kertoo muun muassa, mikä on paras tapa nauttia urkumusiikkia. Hän antaa myös soittonäytteen Lahden Ristinkirkon uruilla.

Tarkemmat ohjelmatiedot täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

YouTube-video

Pauli Pietiläinen esittelee Ristinkirkon urkuja ja niiden rakennetta.

YouTube-video

2018-07-27 14:32:00.0