Seurakuntayhtymä hakee uutta ympäristödiplomia

Lahden seurakuntayhtymässä on parhaillaan vireillä ympäristödiplomin uusiminen. Diplomi on voimassa myöntämisvuoden jälkeen neljä vuotta.

Osana diplomin uusimista Lahdessa vieraili kaksi arvioijaa, joiden tehtävänä on paikan päällä käydä läpi seurakuntayhtymän ympäristöohjelma.

Kevään ja alkukesän aikana on tehty sisäistä ympäristökatselmusta, minkä jälkeen on luotu uusi ympäristöohjelma tavoitteineen vuosiksi 2019-2022. Lopulta kirkkohallitus myöntää diplomin Tampereen hiippakunnan esityksestä, jos auditoijat sitä suosittelevat.

Uutena hankkeessa on mukana vuoden 2016 alusta Lahden seurakuntayhtymään liittynyt Nastolan seurakunta

Lahden seurakuntayhtymä sai ympäristödiplomin ensimmäisen kerran vuonna 2001.

Ympäristödiplomi on seurakuntia varten räätälöity väline, joka auttaa niitä täyttämään vastuutaan luomakunnasta.

YouTube-video

Wed Nov 21 15:00:00 EET 2018