Piispa tarkastaa Keski-Lahden seurakunnan

Keski-Lahden seurakunnan piispantarkastus huipentuu torstaina 10.1. alkavaan piispan visitaatioon, eli vierailuun seurakunnassa sekä sunnuntaina Ristinkirkossa vietettävään piispanmessuun.

Tampereen hiippakunnan piispa Matti Repo vierailee piispantarkastuksen merkeissä Keski-Lahden seurakunnassa. Kuva piispanmessusta Nastolan kirkossa.

Piispantarkastus pidetään seurakunnissa pyöreästi joka kymmenes vuosi. Piispantarkastus on noin vuoden pituinen prosessi, jota voi kuvata seurakunnassa tapahtuvaksi ohjatuksi oppimisprosessiksi ja hengelliseksi matkaksi.

Piispantarkastuksen perusajatus on ennen kaikkea seurakunnan työn tueksi tarjottava itsearviointiprosessi, jossa seurakunta arvioi itse, minkä kysymysten äärellä sen juuri nyt olisi hyvä työskennellä.

Tampereen hiippakunnan piispa Matti Revon ohjelmaan Lahdessa kuuluu mm. yhteinen neuvottelu kaupungin johtoryhmän ja seurakuntayhtymän johdon kanssa.

Olennaisena osan piispantarkastusta on piispan sekä seurakunnan luottamushenkilöiden ja työntekijän väliset tapaamiset.

Piispalle on järjestetty myös vierailuja eri kohteisiin, kuten Mukkulan yläasteelle, Lahden Lyseon lukioon, LAMK:n kampukselle sekä Lahden Diakonialaitokselle.

Seurakunnan yhteinen juhla, piispanmessu, on vuorossa sunnuntaina 13.1. alkaen klo 10.00 Ristinkirkossa. Messun jälkeen on vielä tarjolla lounas ja kahvit.

2019-01-07 12:02:00.0