Lähes tuhat vierasta tutustui krematorioon

Levon hautausmaan uuden krematorion tiloihin tustustui useita satoja ihmisiä. Tilat siunauttiin käyttöön lauantaina 16.1.
JP_Penttinen_esittelee_tuhkausta_THUMB.jpg

Arviolta 900 vierasta kävi lauantaina tutustumassa Levon hautausmaan uuteen krematorioon. Jo ennen ovien avaamista krematoriolle oli kerääntynyt suuri joukko vieraita.

Tilat siunatiin käyttöön krematorion yhteydessä olevassa uurnaanluovutustilassa. Kaikki halukkaat eivät mahtuneet siunaustilaisuuteen, jonka toimittivat Nastolan kirkkoherra ja lääninrovasti Matti Piispanen sekä Launeen kirkkoherra ja Lahden seurakuntayhtymän yhyteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja Heikki Pelkonen.

Krematorion ja ja hautausmaan työntekijät esittelivät tiloja yleisölle. Katsomaan pääsi kaikkia krematorion tiloja kuten kylmiöitä, joissa arkkuja säilytetään, tilaa, josta arkku laitetaan uuniin, sekä itse uunin laitteistoa.

2016-01-16 13:22:01.0