Lahden seurakuntien uusittu palvelupiste avaa ovensa

Seurakuntayhtymän Vapaudenkatu 6:n asiakaspalvelupisteessä on tehty talvesta alkaen remonttia.

Nyt korjaustöiden ensimmäinen vaihe on valmis ja toiminta uudistetuissa tiloissa käynnistyy maanantaina 6.6.

keskusrekisteri_uusi_THUMB.jpg

Seurakuntien keskusrekisteri toimi jo ennen korjaustöitä Vapaudenkadulla ja nyt se palaa uudistettuihin tiloihin.

Keskusrekisteristä saa mm. virkatodistukset ja sukuselvitykset. Lisäksi siellä hoidetaan mm. kasteisiin, avioliittoon vihkimisiin ja hautauksiin liittyvät asiat sekä seurakunnan tiloihin tehtävät tilavaraukset.

Palvelupisteessä hoidetaan myös hautojen hoitoihin ja hoitosopimuksiin liittyvät asiat.

Vapaudenkadun uudistetussa palvelupisteessä hoidetaan lähes kaikki muut seurakuntalaisten tarvitsemat palvelut, paitsi kassa ja taloustoimiston palvelut. Ne löytyvät Kirkkokatu 5:stä, neljännestä kerroksesta.

Seurakuntien diakoniatyön vastaanotot siirtyvät maanantaista alkaen uusiin tiloihin Vapaudenkadulle.

Uusiin tiloihin on tulossa myös Marian Kammari. Kammarin toiminta Mariankadulla on jo kesätauolla ja uudessa osoitteessa se aloittaa elokuun puolivälissä.

Samaan aikaan avaa ovensa myös Missiokauppa.

Fri Jun 03 11:55:30 EEST 2016