Diakoniatyön leirit ja retket

Toivoisitko itsellesi hengellistä rakentumista ja sielunhoitoa? Kaipaatko luonnossa liikkumista, elämyksien saamista ja uusia virikkeitä? Haluaisitko elämääsi iloa, juttuseuraa ja ystävyyttä? Tai haluaisitko vain levätä miellyttävässä ympäristössä ja käydä valmiiseen ruokapöytään?

Lahden seurakuntayhtymän diakoniatyö järjestää lahtelaisille kohtuuhintaisen mahdollisuuden kaikkeen tähän erilaisilla leireillä tai päiväretkillä. Virkistyslomia on kaikenlaisille perheille, yksinasujille, eläkeläisille, maahanmuuttajille, vammaisille jne. Lomat ovat Siikaniemen kurssikeskuksessaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai Luomaniemen toimintakeskuksessa Linkki avautuu uudessa välilehdessäellei toisin mainita. Leirille valituille lähetetään kutsukirje ja lasku.

Lähempiä tietoja voit tiedustella diakoniatyöntekijöiltäLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai puh. 044 7191 265 tai lahti.diakoniakeskus@evl.fi

Omaishoitajille ja hoidettaville

Tule nauttimaan keväisestä Siikaniemestä kanssamme ke–pe 15.–17.5.2024

Ohjelmassa mm. hyvää ruokaa, musiikkia, uintia sekä pieniä kädentaitoja.

Hinta 36 €, omaishoitajat maksutta. Leiri on tarkoitettu kotona asuville omaishoidettaville ja heidän hoitajilleen.

Ilmoittautumiset tämän linkin kautta tai soittamalla Diakoniakeskuksen asiakaspalveluun puh. 044 719 1265 ma–pe klo 9–15. Ilmoittautuminen avoinna 10.–28.4.2024.

Senioreiden retkipäivä Siikaniemeen ma 13.5.2024

Keväinen retki yli 65-vuotiaille eläkeläisille Siikaniemeen 13.5.2024. Lähtö Marolankadulta klo 9.30 ja paluu Lahteen klo 15. Retkipäivän hinta 12 €. Tervetuloa liikkumaan ja laulamaan keväiseen Siikaniemeen!

Ilmoittautuminen tämän linkin kautta tai soittamalla Diakoniakeskukseen puh. 044 719 1265, arkisin klo 9–15. Ilmoittautuminen avoinna 18.3–26.4.

Sähköisen hakulomakkeen täyttäminen

Hakeminen leireille ja retkille tehdään Lahden seurakuntayhtymän sähköisen asiointipalvelun kautta. Ensimmäistä kertaa ilmoittautuessa sähköisen asiointipalvelun kautta, tulee asiakkaan rekisteröityä palveluun.

• Rekisteröitymisessä luodaan itselle henkilökohtainen käyttäjätunnus ja salasana. Käyttäjätunnus voi olla esim. Etunimi Sukunimi tai muu haluamasi. Salasanan voit määrittää itse (tulee olla väh. 8 merkkiä ja sisältää 3 erityyppistä merkkiä, pieni-/isokirjain, erikoismerkki tai numero).

• Tallenna itsellesi tunnus ja salasana. Kirjautumisen jälkeen pääset jatkamaan asiointia.

Jatkossa pääset kirjautumaan asiointipalveluun suoraan käyttäjätunnuksella ja salasanalla.

Voit olla myös yhteydessä suoraan seurakuntaasi ja tehdä ilmoittautumisen puhelimitse, jos sinulla ei ole mahdollisuutta tunnistautumiseen.

Täydennä lomaketta pyydetyillä tiedoilla ja siirry seuraavaan vaiheeseen Jatka tietojen tarkistukseen -painikkeella. Tarkista antamasi tiedot. Jos tiedoissa on korjattavaa, niin Muokkaa lomaketta -painikkeella pääset takaisin korjaamaan tietoja. Mikäli korjattavaa ei ole, niin klikkaa Ilmoittaudu-painiketta.
Vahvistus hakemuksen vastaanoton onnistumisesta näkyy heti näytöllä.

Leiri- ja retkiavustukset

Leiri- ja retkimaksuihin on mahdollista anoa avustusta. Anomus tehdään diakoniatyöntekijän vastaanotolla ennen leiriä tai retkeä ja anojan on esitettävä tositteet tuloista ja menoista. Leiri- ja retkiavustusta voi hakea diakoniatyöntekijän kautta seurakuntarajoista riippumatta. Omaishoitajat, henkilökohtaiset avustajat  ja vammaisten avustajat pääsevät ilmaiseksi mukaan. Diakoniatyöntekijöiden vastaanottoajat löydät täältä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapaturmavakuutus

Lahden seurakuntayhtymä on vakuuttanut kaikki seurakunnan tapahtumiin, kerhoihin, leirille ja retkille osallistuvat henkilöt.

Ohjeita seurakuntayhtymän ryhmähenkivakuutuksestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (pdf)

Tietosuojaselosteet

Tietosuojaseloste toimijarekisteriLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Tietosuojaseloste asiakasrekisteriLinkki avautuu uudessa välilehdessä