Lähetystilaisuus

ke 20.11. klo 13.00

Kerttu Nygren kertoo työstään sanoin ja kuvin Liipolan srk-keskuksessa keskiviikkolounaan jälkeen 20.11. klo 13.00 Kolehti lähetystyölle.

Etiopia on ollut syksyllä otsikoissa. Etiopian pääministeri sai Nobelin rauhanpalkinnon ja Presidenttimme vieraili Etiopiassa.

Liipolassa asuva diakonissa-kätilö Kerttu Nygren ei ole vain vieraillut, vaan tehnyt työtä Etiopiassa 35 vuotta Suomen Lähetyseuran lähettinä Evankelisessa Mekane Yesus kirkossa. Hän näki jo keisari Haile Selassien ajan, sitä seuranneen ateistisen vallankumouksen, ja sitten demokraattisen tasavallan syntyvaiheet.

35 vuoteen mahtuu paljon. Hän koulutti maasedun naisista naistenpiirien vetäjiä, oli perustamassa maaseudulle terveysasemia ja perusterveydenhuoltoa, tuberkuloosiohjelmia, alkoi HIV/ AIDS valistustyön ja ja lopuksi hän vielä aloitti ja organisoi kirkkoon ruohonjuuritason diakoniatyötä. Aids-työhön liittyen hän auttoi prostituoituja uuteen elämään.

• Aikuisille Aikuisille
  • Lähetys- ja avustustyö Lähetys- ja avustustyö

Launeen seurakunta

Sairaalapappi vs. ajalla 15.1.-14.7.2024
Lahden seurakuntayhtymä
Seurakuntatyön erityispalvelut
hanna.rikkanen@paijatha.fi
PL 84
15111 Lahti

Toimin Lehtiojan palvelukeskuksessa ja Jalmarin sairaalassa. Olen potilaita/asukkaita, heidän läheisiään ja henkilökuntaa varten. Työskentelen pääasiassa arkisin ma-pe klo 8-16.