Seurakuntien asiakaspalvelu keskitettiin Vapaudenkadulle

MarianKammari_XL.jpg

Lahden seurakuntien asiakaspalvelu on keskitetty Vapaudenkatu 6:een. Myös Mariankadulla sijainneet Marian Kammarin vapaaehtoistyönkeskus ja kahvila ovat muuttaneet uusiin tiloihin Vapaudenkadulle. Missiokauppa on tutussa paikassa katutasossa.

Vapaudenkatu 6:en sijaitsevat kaikki kirkollisiin toimituksiin - vihkimiseen, kasteeseen ja hautaukseen -   ja virkatodistusten hankintaan liittyvät palvelut sekä diakoniakeskuksen palvelut ja perheneuvonta.  Sen tiloissa päivystävät papit ja diakoniatyöntekijät.

- Seurakuntalaisen näkökulmasta nämä palvelut on nyt saatavissa yhdestä pisteestä ja keskeltä kaupunkia. Vapari on helposti saavutettavissa kaikkien seurakuntalaisten näkökulmasta, sanoo Lahden seurakuntayhtymän diakoniajohtaja Petri Määttä.

Marian kammarin toiminta perustuu vapaaehtoistyöhön. Vapaaehtoisia on mukana noin 270.

Kuva

Marian Kammarin kahvila Vapaudenkatu 6:sa on avattu 15.8. Kahvila on avoinna klo 9.30-15.

2016-08-15 08:15:00.0