Suomigospelin legenda 50 vuotta

Pro_Fide_promo2016_2mvPieni_XL.jpg

Pro Fide on 50-vuotisjuhlakiertueellaan. Lahdessa konsertti on Ristinkirkossa, Kirkkokatu 4, perjantaina 23.9. kello 19-20.30. Konsertissa mukana on myös Pro Fiden alkuperäisjäsen Matti Vanhanen.
Pro Fide -yhtyeen tarina alkoi vuonna 1966, jolloin viisi nuorta miestä päätti perustaa kitarayhtyeen ja lähteä kertomaan evankeliumia musiikin keinoin. He eivät silloin tienneet tekevänsä suomalaisen gospelin historiaa perustamalla sen pitkäikäisimmän yhtyeen, joka on toiminut aktiivisesti jo 50 vuotta. Tunnetuimpia yhtyeessä vaikuttaneita muusikoita ovat mm. Mikko Kuustonen, Juha Kela ja Jouko Kantola.
Kesällä 2016 Pro Fide julkaisi uuden levyn ja kiertää syksyllä ympäri Suomea Sattumaa?-juhlakonserttien merkeissä. Konserteissa kuullaan tunnetuimpia Pro Fide -kappaleita yhtyeen ja suomigospelin alkuajoilta tähän päivään asti. Muistoja pitkän matkan varrelta on esillä myös kuvin ja tarinoin. Konserteissa on myytävänä myös legendaarisia Jeesus on Herra  -paitoja.
Nykyisessä kokoonpanossa soittavat Ossi Mäki-Reini (laulu ja kitara), Markus Ikonen (kitara ja laulu), Petri Repo (basso ja laulu), Tuomo Komonen (koskettimet ja laulu) ja Jarkko Ikonen (rummut).

2016-08-24 11:35:00.0