Vapaaehtoistoiminnan aloittaminen on nyt helpompaa kuin koskaan

Eri tahojen avoimia vapaaehtoistehtäviä on koottu keskitetysti vapaaehtoistyo.fi/lahti -sivustolle.

Vapaaehtoistehtäviä tarjoavat muun muassa Lahden kaupunki, Lahden seurakunnat, Diakonialaitos sekä monet yhdistykset.

Vapaaehtoistoiminnasta saa hyvän mielen, seuraa ja mielekästä tekemistä. Kyselyiden mukaan puolet suomalaisista lähtisi mukaan vapaaehtoistoimintaan, jos joku pyytäisi. Nyt mukaan lähteminen on Lahden alueella helpompaa kuin koskaan, sillä avoimia vapaaehtoistehtäviä on koottu keskitetysti vapaaehtoistyo.fi/lahtiLinkki avautuu uudessa välilehdessä -sivustolle. Vapaaehtoistehtäviä tarjoavat Lahden kaupunki, Lahden seurakunnat, Diakonialaitos sekä monet yhdistykset. Nämä toimijat haluavat tehdä yhdessä vapaaehtoistoimintaa näkyväksi ja helpoksi lähestyttäväksi. Tarjolla on sekä kertaluonteisia keikkoja että pidempään kestäviä pestejä esimerkiksi ystävänä ikäihmiselle, lapsiperheelle tai yksinäiselle nuorelle.

Vapaaehtoistyo.fi/lahti -sivustolla tiedotetaan myös vapaaehtoistoimintaan liittyvistä tapahtumista. Portaalin kautta on helppo löytää oma tapa tehdä hyvää. Ilmoittautuminen tehtäviin onnistuu myös helposti sivuston kautta.

Vapaaehtoistoiminnan monet mahdollisuudet ovat esillä Yhteisöllisyys-teltassa Mahdollisuuksien torilla 5.5. Lahden satamassa klo 11-15.30 ja Lahden Diakonialaitoksen Dilapäivässä 8.5. klo 14-17 osoitteessa Ahvenistonkatu 2. Tapahtumissa on mahdollisuus keskustella ja kysyä lisää vapaaehtoistoiminnasta.

Kutsumme siis kaikkia lahtelaisia mukaan vapaaehtoistoimintaan. Alkuun pääsee tutustumalla vapaaehtoistyo.fi/lahtiLinkki avautuu uudessa välilehdessä -sivustoon tai tulemalla paikan päälle kevään tapahtumiin.

Mon Apr 29 09:52:00 EEST 2019