Suvivirsi soi Lahden satamassa yhteislaulutapahtumassa

Lahden satamassa järjestetään keskiviikkona 29.5. klo 19 Lahen Suvivirsi -tapahtuma. Esiintyjinä ovat Mikael Saari sekä muun muassa Voice of Finland -ohjelmasta tuttu Jepa Lambert. Solisteja ja yhteislaulua johtaa Miikka Kallio Band. Tapahtuman järjestää Lahden seurakuntayhtymä ja tilaisuuden juontaa Mikko Matias Peltoniemi.

Jepa Lambert on tuttu kasvo television musiikkiohjelmista, joissa hän esiintyy bändien taustalaulajana. Kuva: Tero Ahonen

Suvivirttä on aiempina vuosina veisattu Lahden torilla koulujen päättymisen yhteydessä. Nyt ajankohdaksi haluttiin helatorstaiaatto. Samaan aikaan järjestetään myös Helsingissä Stadin Suvivirsi. Tapahtumassa lauletaan suvivirsi sekä muita kesäisiä lauluja. Mukana on muun muassa J. Karjalaisen, Kaija Koon ja Juha Tapion kappaleita. ”Halusimme tuoda satamaan hyvän mielen tapahtuman, jossa saa laulaa yhdessä tuttuja biisejä raikkaina versioina loistavien solistien kanssa. Kokemuksesta voin sanoa, että tällä esiintyjäkattauksella kesäfiilis nousee taatusti lahtelaisten yhteisessä olohuoneessa”, kertoo Lahden seurakuntayhtymässä nuorisomuusikkona työskentelevä Miikka Kallio.

Mikael Saari on lahtelaisille ennestään tuttu solisti ja esiintyy paljon juuri Miikka Kallio Bandin kanssa. Tällä hetkellä hän keikkailee lisäksi Jean S. yhtyeen solistina. Jepa Lambert on tuttu kasvo television musiikkiohjelmista, joissa hän esiintyy bändien taustalaulajana. Lahden seurakuntayhtymä tuo paikalle Joulukylästäkin tutun näyttävän lavan. ”Haluamme tehdä hyviä juttuja tässä kaupungissa ja olla mukana ihmisten elämän keskellä. Suvivirsi merkitsee monelle kesän aloitusta”, kertoo tapahtumapappi Reetta Kalteenmäki.

2019-05-13 08:44:00.0