Lahdessa vietetään valtakunnallista kummipäivää – tarjolla runsaasti tekemistä kummille ja kummilapselle

Sunnuntaina 2.6.2019 vietetään valtakunnallista Kummipäivää. Päivän ideana on tarjota tekemistä ja yhdessä olemista kummille ja kummilapselle. Kummipäivän järjestävät seurakunnat yhteistyössä yritysten, urheiluseurojen ja järjestöjen kanssa.

Kummipäivä

Suomen evankelis-luterilaiselle kirkolle kummius on tärkeä asia, koska se liittyy erityisesti kasteeseen ja perheiden tukemiseen. Kummius onkin nyt otettu yhdeksi kärkihankkeeksi kirkossa. ”Haluamme kannustaa kummeja ja nostaa esiin heidän tärkeää tehtäväänsä. Kummi on yksi aikuinen lisää kummilapsen lähipiiriin ja hän voi merkittävä tuki niin lapselle kuin lapsen vanhemmillekin,” kertoo Lahdessa kummipäivää järjestävä pastori Reetta Kalteenmäki.

Seurakunnat ovat eri puolilla Suomea järjestäneet viime vuosina erilaisia tapahtumia, joissa kummius on ollut esillä. Esimerkiksi on järjestetty kummipelejä yhteistyössä urheiluseurojen kanssa. Lahden seurakuntayhtymä järjesti viime syksynä kummipelin FC Lahden kanssa ja seuraava kummipeli on sovittu kesän lopulle 4.8.

Kummipäivänä kummius nostetaan esiin vielä isommin. Yhteistyökumppaneita on useita ja tekemistä löytyy uimisesta museoon ja seikkailusta suurmäen torniin asti. ”Tekemisen voi valita oman kummilapsen iän ja kiinnostuksen mukaan tai keksiä jotain ihan omaa. Kannattaa lähteä viettämään päivää oman kummilapsen kanssa!” innostaa Kalteenmäki.

Tapahtumat Lahdessa Kummipäivänä 2.6.2019

Tarjoushinnat saatavilla kassalta tunnuksella ”Kummitarjous”.

Maauimala

Salpausselänkatu 8, 15110 Lahti

Kummilapsi ilmaiseksi kummin kanssa. Aikuinen 5,50€.

Suurmäen näkötorni

Suurmäenkatu 5, 15110 Lahti

Kummi ja kummilapsi puoleen hintaan. Aikuinen 4,00€ (norm. á 8,00€) ja lapsi 2,00€ (norm. á 4,00€).

Hiihtomuseo

Urheilukeskus, Salpausselänkatu 8, 15110 Lahti

Kummi puoleen hintaa kummilapsen kanssa. Aikuinen 5,00€ (norm. á 10€), lapsi ilmaiseksi.

Radio- ja tv-museo Mastola

Radiomäki, Radiomäenkatu 37, 15100 Lahti

Ravintola Lokki

Jalkarannantie 19, 15900 Lahti

Kummin kanssa kummilapsen ruuat -50%.

Tykkimäki Actionpark

Launeen Prisma, Ajokatu 83, 15500 Lahti

Kummi maksutta maksavan kummilapsen mukana. Alle 4-vuotiaan lapsen kummi maksutta.

Seikkailupuisto Pajulahti

Pajulahdentie 167, 15560 Nastola

Kummilapsi seikkailulle 10€ (norm. á 24€).

Koko Suomen tapahtumat osoitteessa www.kumminkaa.fi/kummipaivaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätiedot:

Reetta Kalteenmäki