Kaksi uutta rovastia Lahteen

Rovastin arvonimen ovat saaneet Launeen seurakunnan kirkkoherra Heikki Pelkonen ja Lahden seurakuntayhtymän sairaalapastori Sirkku Tukiainen.

Tampereen hiippakunnassa on myönnetty kirkollisia arvonimiä.

Piispa Matti Repo on myöntänyt rovastin arvonimen Tampereen seurakuntayhtymän nuorisotyönjohtaja Kari Soukalle, Tampereen seurakuntayhtymän perheneuvontatyön johtaja Heikki Syrjämäelle, Lahden Launeen seurakunnan kirkkoherra Heikki Pelkoselle ja Lahden seurakuntayhtymän sairaalapastori Sirkku Tukiaiselle.

Tuomiokapituli on myöntänyt director cantus -arvonimen Riihimäen seurakunnan kanttori Kaisa Kautolle ja Hämeenlinna-Vanajan seurakunnan kanttori Markku Sintoselle.

Rovastin arvonimen voi myöntää piispa kirkollisessa työssä erityisesti ansioituneelle papille. Tuomiokapituli voi myöntää director cantus -arvonimen kirkollisessa työssä erityisesti ansioituneelle kirkkomuusikolle.

Rovastin ja director cantus -arvonimen saaneet kutsutaan vuoden 2016 alussa tuomiokapituliin tilaisuuteen, jossa jaetaan ritarikuntien kunniamerkit ja myönnetyt arvonimet.

2015-11-25 20:43:01.0