Seurakuntalehti Kirkonseutu uudistui vuodenvaihteessa 2020 – lehteä jaetaan Päijät-Hämeessä yhdeksän kunnan alueella

Seurakuntalehti Kirkonseutu on uudistunut. Ensimmäinen uusilla sisällöillä ja ulkoasulla toimitettu lehti jaetaan luukkuihin 18.1.2020.
Ensimmäinen uudistettu Kirkonseutu-lehti rullasi Lehtiseppien Lahden painossa. Kuva: Markku Lehtinen

Kirkonseutu ilmestyy 16 kertaa vuodessa, keskimäärin 24-sivuisena. ”Kirkonseutua on julkaistu vuodesta 2003. Lehti on ollut pitkään samannäköinen ja -oloinen, ja nyt sitä oli tarpeen uudistaa. Jotta lehti säilyttää ajankohtaisuutensa, sen pitää kyetä puhuttelemaan työelämässä olevia ja perheellisiä ihmisiä, myös nuoria aikuisia. Haluamme olla seudun kiinnostavin asiakaslehti”, sanoo päätoimittaja, Lahden seurakuntayhtymän viestintäpäällikkö Markus Luukkonen.

Kirkonseutu on alueellinen seurakuntalehti, jonka toimitus sijaitsee Lahden seurakuntayhtymän viestintätoimistossa. Julkaisijoihin kuuluvat Lahden, Hollolan, Heinolan, Asikkalan ja Tainionvirran seurakunnat. Tainionvirran seurakunta liittyi Kirkonseutu-yhteistyöhön vuoden 2020 alussa, ja lehteä jaetaan nyt yhdeksän päijäthämäläisen kunnan alueella. Lehden painos on 91 000 kappaletta.

Uusi lehti on formaatiltaan leikattu tabloid. Värejä, fontteja ja muuta ulkoasua on uudistettu voimakkaasti. Lehti on jaettu kahteen eri osaan: kirkollisiin uutisiin ja artikkeleihin sekä erilliseen Menot-liitteeseen. A-osassa paneudutaan ajankohtaisiin ilmiöihin ja puheenaiheisiin sekä syväluotaaviin henkilöhaastatteluihin. Menot-osaan on sijoitettu seurakuntien tapahtumatiedot. ”Nostamme juttuaiheita myös seurakuntaelämän ulkopuolelta, tavallisesta päijäthämäläisestä elämästä, jossa on taustalla kristillinen maailmankäsitys. Yksi lehden sivuista on ”hyperpaikallinen”, ja kierrämme sen puitteissa koko levikkialueen ympäri. Olemme kiinnittäneet uusia kolumnisteja, kuten onnellisuusprofessori Markku Ojasen."

Myös verkkosivusto kirkonseutu.fi on uudistumassa lähiaikoina.

Voit tutustua uudistettuun Kirkonseutu-lehteen osoitteessa https://mediasepat.fi/kirkonseutu/01-2020/#/article/1/page/1Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2020-01-16 10:26:00.0