Viisi seurakuntaa selvittää yhteistyötä

Asikkalan, Hollolan, Kuhmoisten, Kärkölän ja Padasjoen seurakunnat kokoontuvat huomenna 21.1. ensimmäiseen yhteiseen kokoukseensa. Näiden seurakuntien kirkkoneuvostot ovat päättäneet liitos- ja yhteistyöselvityksen käynnistämisestä. Hankkeen selvitysmies on Tampereen tuomiokapitulin nimeämänä lääninrovasti Matti Piispanen.

Seurakunnat esittävät selvitettäväksi kolme vaihtoehtoa: sopimuspohjainen yhteistyö, seurakuntayhtymä tai yksi seurakunta kappeleineen tai seurakuntapiireineen. Tavoitteena on selvittää, millaisella yhteistyömallilla seurakuntien yhteinen tulevaisuus parhaiten toteutuisi. Selvitysmies tekee seurakuntien kirkkovaltuustoille esityksen rakenneratkaisuksi ja sen aikatauluksi. Selvitys on tarkoitus valmistua huhtikuun loppuun 2016 mennessä.

2016-01-19 11:40:00.0