Iskelmät ilahduttavat juhannusviikolla palvelutaloissa - kiertue toteutuu kulttuuripalveluiden ja seurakuntien yhteistyönä

Heidi Pakarisen kumppaneina musisoivat Harri Lidsle ja Miikka Kallio. Kuva: Jani Mahkonen

Lahden kaupungin kulttuuripalvelut ja Lahden seurakunnat tuottavat juhannusviikolla yhteisen palvelutalokiertueen tangokuningatar Heidi Pakarisen tähdittämänä. Kiertue vierailee juhannusviikolla Palvelukeskus Linnunlaulussa, Kaarlaaksokodissa, Mainiokoti Puntarissa, Lahden Validia-talossa, Villa Wanha Lahdessa ja Mukkulan Palvelutalossa. Heidi Pakarisen kumppaneina musisoivat Lahden seurakuntien nuorisomuusikko, pianisti Miikka Kallio ja tuubansoittaja Harri Lidsle. Ohjelmassa on perinteistä tanssimusiikkia, kuten Kultainen nuoruus, Pieni sydän, Kun kellohame heilahtaa ja Satumaa. ”Onpa ihanaa, kun musiikki saa meidät yhteen. Aistitaan kaikki ilo ja riemu, nautitaan yhdessäolosta ja musiikin puhuttelevasta voimasta. Otetaan kaikki hyvä talteen ja muistoksi tulevaan”, maalailee Heidi Pakarinen.

Lahtelaiset toimijat ovat järjestäneet palvelutaloihin kesän kynnyksellä runsaasti ohjelmaa. Kesäkuun ensimmäisellä viikolla nautittiin kulttuuripalveluiden tuottamana Ti€napoikien (Ilmari Myllynen ja Atte Härkönen) sekä Sipriina Kaurasen ja Matti Hussin duon ikivihreistä laulelmista ja hyvän tuulen musiikista. Sinfonia Lahden pienyhtyeet puolestaan vierailivat palvelutaloissa toukokuun lopussa. ”Konsertit herkistivät niin yleisöä kuin soittajiakin. Erään konsertin jälkeen otin yhteyttä Miikka Kallioon, Heidi Pakariseen sekä kulttuuripalveluiden Matti Karhokseen. Kaikki olivat heti mukana, ja uusi kiertue sijoitettiin juhannusviikolle”, kertoo Harri Lidsle. Miikka Kallion mukaan kevään aikana yhteistyö lahtelaisten toimijoiden kesken on lisääntynyt ja syventynyt. ”Muusikkona olen aina halunnut edustaa sitä, että yhdessä olemme vahvempia. Bändissäni on vieraillut vuosien varrella pitkälti toistasataa soittajaa.”

Kesävaloa ja rakkautta -palvelutalokiertue
Heidi Pakarinen, laulu