Puna-oranssisäviyisellä taustalla teksti Uskottu toivottu rakastettu #seurakuntavaalit Suomen ev. lut. kirkko.

Seurakuntavaalit Lahden seurakunnissa

Keski-Lahden, Launeen, Joutjärven, Salpausselän ja Nastolan seurakunnissa toimitettiin marraskuussa seurakuntavaalit. Äänestyspäivä oli 20.11.2022. Ennakkoäänestys oli 8.–12.11. Kiitos äänestäjille! Jokaisen seurakuntalaisen ääni oli tärkeä.

Uusi nelivuotiskausi alkoi vuoden 2023 alusta

Seurakuntavaaleissa valittiin luottamushenkilöt nelivuotiskaudeksi, joka alkoi vuoden 2023 alusta. Lahden seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon valittiin 51 jäsentä. Seurakuntien seurakuntaneuvostoihin valittiin Keski-Lahteen 16 jäsentä sekä Launeelle, Joutjärvelle, Salpausselälle ja Nastolaan jokaiseen 14 jäsentä. Lue lisää päätöksenteosta Lahden seurakunnissa.

Seurakuntavaalit ovat ennen kaikkea paikalliset vaalit, joissa seurakuntalaisten joukosta valitaan henkilöt suunnittelemaan toimintaa seuraavalle nelivuotiskaudelle. Seurakuntavaaleissa vaikutetaan oman seurakunnan tulevaisuuteen.

Seurakuntavaalien yhteyshenkilö

Kirkkoherra, Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtaja
Nastolan seurakunta Lahden seurakuntayhtymä
PL 84 (Käyntiosoite Immiläntie 2, Nastola)