Vesipyhiinvaellus 13.6.2021 klo.16-20.00 Kahvisaari, Lahti

su 13.6. klo 16.00 – su 13.6. klo 20.00

Olet tervetullut kanssamme meloen kajakeilla Kahvisaaresta Selkäsaareen, jossa nautimme luonnon hoidosta nuotion ääressä (ellei ole metsäpalovaroitusta) makkaraa paistellen.

Mikäli sinulla ei ole omaa kajakkia, voit vuokrata sen Vesisamoilijoilta hintaan 20 euroa koko illaksi.

Melomiseen on varattu tukevaa kalustoa, mutta siitä huolimatta huomioi seuraavat varotoimet:

• Osallistujilta edellytämme aikaisempaa melontakokemusta
  • Osallistujan on osattava uida avovedessä
  • Ennen melontaa on vetäjälle ilmoitettava, jos on jotakin tasapainoon vaikuttavia sairauksia tai lääkitystä
  • Kastumiselle arkoja esineitä tai vaatteita ei pidä ottaa mukaan kanoottiin (elektroniset auton avaimet, suojaamattomat puhelimet jne.)
  • Kalliit silmä- ja aurinkolasit kannattaa jättää rannalle tai laittaa narusta lenkki laseihin, jotta ne pysyvät kiinni
  • Varavaatekerta on hyvä, jos sade tai kaatuminen yllättää. Melasta valuu aina hieman vettä vaatteille.
  • Jalkineeksi soveltuvat nauhattomat jalkineet tai villasukat (nauhalliset voi ottaa mukaan toki rannalle)
  • Ota mukaan pientä syötävää ja juotavaa (melonta on urheilua)
  • Puhelin on hyvä olla vesitiiviissä pussissa
  • Mukana pyhiinvaelluksella Lahden seurakunnan työntekijät Miikka Kallio (nuorisomuusikko) Sinikka Virolainen (diakoniatyöntekijä) ja Helena Ylönen (diakoniapappi). Lisäksi Vesisamoilijoista mukana on ohjaaja Matti Olkkonen.

• Seurakunta tarjoaa pikku syömisen/makkarat nuotiopaikalla mehun kera, Ilmoittautumiset ja kyselyt 10.6.2021 mennessä.

• Mukaan voimme ottaa 8 ensin ilmoittautunutta.

helena.ylonen@evl.fi (044-7191438)

• HUOM! Säävaraus.

• Melontapaikalle Kahvisaareen saa tulla autolla, mutta pysäköidä voit ainoastaan osoitetulle parkkipaikalle. Kahvisaari sijaitsee Niemen sataman edustalla lähellä Mukkulaa.

Tapahtuma osa Lahden ympäristöpääkaupunki -teemavuotta ja osa Lahden Vihreä kirkko -teemavuoden pyhiinvaellusten sarjaa.

Keski-Lahden seurakunta