Pokémon Go kirkoilla ja hautausmailla

.

mustankallionhautausmaa_kellotorni_pokestop_THUMB.jpg

Lahden ja lähiseurakuntien hautausmailla ja kirkoilla on useita heinäkuussa julkaistun Pokémon Go –pelin pelipaikkoja. Pokestopeista pelaajat keräävät virtuaalipelissä tarvitsemiaan tavaroita, kuten pokepalloja. Gymeissä voi puolestaan kouluttaa omia pokémonejaan ja yksittäisen gymin voi valloittaa omalle joukkueelleen.

Seurakunnat eivä itse ole vaikuttaneet näiden virtuaalisten pelipaikkojen sijoitteluun, vaan peliyhtiö Niantic on itse asettanut pelipaikat haluamiinsa kohteisiin.

Pelaajat ovat tervetulleita niin kirkoille kuin hautausmaille, kunhan muistavat ottaa huomioon paikkojen erityisen luonteen.

- Hautausmailla tulee kunnioittaa hautarauhaa, omaisia ja muita hautausmailla liikkujia. Hautojen ylitse ei tulisi kävellä, vaan käyttää merkittyjä reittejä. Lisäksi on toivottavaa, että polkupyörät jätettäisiin hautausmaan ulkopuolelle, muistuttaa Lahden seurakuntayhtymän puistopäällikkö Markku Blom.

Pääasiassa pelaajat ovat käyttäytyneet pelipaikoilla hyvin.

- Varsinaista häiriötä pelaajat eivät ole aiheuttaneet, mutta jonkin verran on ollut roskaamista, Blom kertoo.

Lahden kirkkojen ja hautausmaiden pelipaikat löytyvät osoitteesta: www.lahdenseurakunnat.fi/verkkokirkko/pokemon-go-peli-lahden-kirkoissa

Kuva: Yksi Mustankallion hautausmaan Pokestop on kellotornin luona

2016-08-09 13:36:01.0