Suvivirsi soi Lahden satamassa huippusolisti Maria Lundin siivittämänä

Laulaja Tamara Lundin valokuva ja mainostekstit: Lahen Suvivirsi Ke 17.5. klo 19-20 Lahden satamassa. Miikk...

Suvivirsi on kautta vuosikymmenien käynnistänyt suomalaisten kesänvieton. Perinteinen ja rakastettu kappale lauletaan 17. toukokuuta eli helatorstain aattona Lahen Suvivirsi -tapahtumassa tähän päivään sovitettuna versiona. Lahden satamassa järjestettävässä ilmaisessa yleisötapahtumassa kuullaan lisäksi keväistä musiikkia huippusolistien Maria Lundin ja Mikko Matias Peltoniemen sekä Miikka Kallion luotsaaman bändin esittämänä.

Lahen Suvivirsi on Lahden seurakuntien tuottama iloinen ja lämminhenkinen tapahtuma. Se on kerännyt matkustajasataman järvimaisemiin satapäin yleisöä. Hyvän tuulen lauluja on valittu monelta eri vuosikymmeneltä. Yhteislaulujen sanat heijastetaan yleisöä varten jättinäytölle.

”Olemme valinneet ohjelmaan lauluja, jotka kaikki tuntevat ja joita on helppo laulaa”, kuvailee Maria Lund. Lund muistuttaa, että laulaminen on terapeuttista, ja siitä tulee hyvä mieli. ”Haemme tällä tapahtumalla lämmintä, kesäistä fiilistä.”

Miikka Kallio ja Maria Lund ovat tuttuja vuosien takaa. ”Musiikilliset ajatuksemme osuvat hienosti yksiin. On ihanaa, kun solisti haastaa minua. Se toimii myös toisinpäin”, Kallio kuvailee yhteistyötään Lundin kanssa.

Maria Lund on vakiinnuttanut paikkansa suomalaisella musiikkitaivaalla. Monipuolisena laulajattarena hänen alaansa ovat esimerkiksi konsertit, kirkkokonsertit, musikaalit ja operetit. Repertuaari ulottuu viihde- ja tanssimusiikista klassiseen, jazziin ja rock-covereihin. Musikaalisuutensa Maria sai verenperintönä laulajavanhemmiltaan Tamara Lundilta ja Alexandru Ionitzalta. Maria Lund tunnetaan tyylikkäänä ja glamouria hehkuvana esiintyjänä.

Lahden seurakuntien nuoriso- ja tapahtumamuusikko Miikka Kallio tunnetaan monipuolisesta muusikkoudestaan sekä rajoja ylittävistä konserteistaan. Pianisti-urkuri-säveltäjä on toteuttanut suosittuja konserttikokonaisuuksia Ristinkirkon yöstä mielenterveysaiheisiin Pimeästä valoon -konsertteihin, Lahen Suvivirteen sekä joulu- ja pääsiäisajan konsertteihin. Konsertit ovat toteutuneet elävän yleisön edessä, verkkolähetyksinä sekä liveä ja striimiä yhdistävinä hybrideinä.

Lahen Suvivirsi

Ke 17.5. klo 19-20
Lahden satamassa

Miikka Kallio Band (Miikka Kallio, piano; Antti Akkanen, basso; Matias Partanen, rummut) Solisteina Maria Lund ja Mikko Matias Peltoniemi