Kirkon diakonian päivät kokoaa Lahteen liki 700 diakonian asiantuntijaa

Kuluvan vuoden diakoniapäivät pidetään 13.-15. syyskuuta Lahden Ristinkirkossa ja Sibeliustalossa. Lahden tapahtumaan kokoontuu liki 700 diakonian asiantuntijaa, vapaaehtoistoimijaa, seurakuntien luottamushenkilöä ja diakoniatyöstä kiinnostunutta henkilöä. Kirkon diakonian päivät on kirkon valtakunnallinen verkostotapahtuma, joka järjestetään kahden vuoden välein eri puolilla Suomea.

Kirkon diakonian päivien teema #hyppy liittyy tämän ajan tapaan merkitä sisältöjä ja aiheita. Päivien aikana tehdään erilaisia hyppyjä, joilla haastetaan suhdetta erilaisuuteen, toiseuteen ja muutokseen. Ohjelmassa tarkastellaan myös viestintää, yhteiskunnallista vaikuttamista, dialogisuutta, uudelleen organisoitumista ja vapaaehtoistoimintaa.

Yleisöllä on mahdollisuus osallistua useisiin diakonian päivien tapahtumiin. Torstaina 13.9. klo 15.30 järjestetään Salvadorilainen kansanmessu Ristinkirkossa. Messussa ovat mukana Lahden diakoniaväki ja Keski-Lahden seurakunnan bändi, saarnan pitää Miika Hämäläinen.

Ristinkirkossa soi torstai-iltana klo 19.30 vielä Petty Pilgrims -yhtyeen esittämä folkmusiikki. Petty Pilgrims on kauniisti ikääntynyttä folk-musiikkia soittava yhtye, jonka jäseniä ovat AP Sarjanto, Ilona Jokiranta, Jaakko Heinimäki, Terho Asikainen ja Tuomas Laitila. Myös tähän tilaisuuteen on yleisöllä vapaa pääsy.

Perjantain 14.9. ohjelmaan kuuluu jalkautuminen Lahden kauppatorille. Kello 15 alkavan Hyppy torille -tapahtuman aiheena on "Tekoja ihmisarvon puolesta". Mukana on piispa Matti Repo, ja musiikista vastaavat Miikka Kallio ja Heidi Pakarinen.

Lauantaina 15.9. avataan vuoden 2019 Yhteisvastuukeräys, julkistetaan Vuoden diakoniatyöntekijä sekä muistetaan ansioituneita työntekijöitä.

Koko ohjelma löytyy täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkon diakonian päivien järjestäjiä ovat Diakoniatyöntekijöiden Liitto, Kirkkohallitus, Lahden seurakuntayhtymä, Tampereen hiippakunta, Kirkkopalvelut ja Lahden Diakonialaitos.

Tue Sep 11 08:06:00 EEST 2018