Nastolan sankarihautausmaan kivetykset kunnostettu

Routa ja maan painuminen ovat vuosien mittaan liikutelleet Nastolan sankarihautausmaan Pro Patria muistomerkin edustan kivetyksiä.

Nastolan sankarihautausmaan Pro Patria muistomerkin edustan kivetykset on kunnostettu.

Nyt kiveykset ja muistomerkin edustan porrasaskelmat on kunnostettu. Kiveyksiä ei uusittu, vaan nykyiset kivet asennettiin uudelleen paikoilleen.

Lisäksi on korjattu hautausmaan portilta alkavat käytävien reunakivetykset.

Korjaustyöt valmistuvat heinäkuun alussa. Korjausurakan toteutti Lahden Pihapojat Oy.

Seuraava suuri korjaustyö Nastolan sankarihautausmaalla tulee olemaan kiviaidan korjaus. Työn ajankohta ei vielä ole selvillä, koska toistaiseksi työlle ei ole löytynyt pätevää tekijää. Seurakuntayhtymä on pyytänyt tarjouksia yrityksiltä, jotka voisivat mahdollisesti kunnostaa kiviaidan, mutta toistaiseksi tekijää ei ole löytynyt.

Lahdessa sankarihautausmaiden ylläpidosta vastaavat yhdessä seurakuntayhtymä sekä Lahden kaupunki. Nämä jakavat myös korjausten kustannukset.

Wed Jul 03 10:59:00 EEST 2019