Kummipeli 4.8.

Sunnuntaina 4.8.2019 FC Lahti tarjoaa yhteistyössä seurakunnan kanssa kummipelin, johon kummi ja kummilapsi pääsevät yhteishintaan 10€. FC Lahden ja seurakunnan yhteistyö on alkanut viime vuonna ja nyt järjestettävä peli on toinen kummipeli. Kummipeli on konsepti, josta hyötyvät sekä seurakunnat että urheiluseurat. Kummipelejä on viime vuosien aikana järjestetty ympäri Suomea yhteistyössä Veikkausliigan ja SM-liigan joukkueiden kanssa.

Suomen evankelis-luterilaiselle kirkolle kummius on tärkeä asia, koska se liittyy erityisesti kasteeseen ja perheiden tukemiseen. Kummius onkin nyt otettu yhdeksi kärkihankkeeksi kirkossa. ”Haluamme kannustaa kummeja ja nostaa esiin heidän tärkeää tehtäväänsä. Kummi on yksi aikuinen lisää kummilapsen lähipiiriin ja hän voi merkittävä tuki niin lapselle kuin lapsen vanhemmillekin,” kertoo Lahdessa kummipelejä organisoiva pastori Reetta Kalteenmäki.

Seurakunnat ovat järjestäneet viime vuosina erilaisia tapahtumia, joissa kummius on ollut esillä. Viimeisimpänä Lahdessa osallistuttiin valtakunnalliseen kummipäivään 2.6.2019, jolloin eri yritykset ja yhteistyötahot tarjosivat kivaa tekemistä kummille ja kummilapselle.

Lahdessa järjestetään elokuussa myös kummiretki Heinäsaareen, jonne on kutsuttu 6-vuotiaita ja heidän kummejaan. ”Kummilapsen kanssa voi tehdä monenlaisia juttuja ja seurakunnassa me haluamme tarjota mahdollisuuksia ja ideoita tekemiseen. Yhdessä vietetty aika on tärkeimpiä asioita, joita kummilapselle voi antaa,” innostaa Kalteenmäki.

Kummipeli 4.8.2019 klo 17 Lahden Stadionilla.

Kummi ja kummilapsi yhteishintaan 10€. Tarjouksen saa käyttöön lippuluukulta sanalla ”Kummitarjous”.

Lisätiedot:

Reetta Kalteenmäki