Lahden seurakuntayhtymä avaa laajan puhelinpäivystyksen

Lahden seurakuntayhtymä avaa keskiviikkona 18.3. klo 9 laajan puhelinpäivystyksen. Numeroon 050 464 6068 voi ottaa yhteyttä, jos koronaepidemian aiheuttamat poikkeusolot mietityttävät tai ahdistavat. Päivystys on avoinna viikon jokaisena päivänä klo 9-21. Puhelinnumerossa vastaavat Lahden seurakuntien työntekijät.

Lahden seurakuntien kokoava toiminta on keskeytetty 15.4. asti. Tiistaina annetun piispainohjeistuksen mukaisesti jumalanpalvelukset toimitetaan ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Lahden Ristinkirkosta on sunnuntaina 22.3. klo 10 tarjolla äänen ja kuvan sisältävä verkkolähetys. Ristinkirkon, Launeen ja Nastolan jumalanpalveluksia voi lisäksi kuunnella äänistriimauksen avulla osoitteessa www.lahdenseurakunnat.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä Jumalanpalvelusten jälkeen kirkko on avoinna hiljentymistä ja yksityistä rukousta varten klo 11-13. Lisäksi Lahden Ristinkirkko on avoinna ma-la klo 10-12. Paikalla on seurakunnan työntekijä.

Kirkollisissa toimituksissa, eli kasteessa, vihkimisessä ja hautaan siunaamisessa, voi olla paikalla enintään 10 henkilöä sisältäen seurakunnan työntekijät.

Koska kouluissa tapahtuva toiminta on keskeytetty ja siirrytty etäopiskeluun, Lahden seurakuntien järjestämä iltapäivätoiminta jää tauolle. Myöskään rippikouluryhmät eivät voi kokoontua. Kirkkohallitus on laatinut seurakunnille rippikoulutyötä varten materiaalit etäopetusta varten. Kirkonseutu-lehti ilmestyy poikkeusolojen aikana alkuperäisten aikataulujen mukaan.

”Muistutamme toivon ja luottamuksen sanoman tärkeydestä. Monet ovat huolissaan ja kaipaavat kuuntelua ja lohtua sekä yhteyttä. Muistakaamme toisiamme rukouksin”, sanoo Lahden seurakuntien valmiuspäällikkö, kirkkoherra Kari Eskelinen.

Tue Mar 17 15:12:49 EET 2020