ESS näyttää sunnuntaiaamun jumalanpalveluksen verkossa - Lahden seurakunnilla sunnuntaina runsaasti ohjelmaa sähköisissä kanavissa

Jumalanpalvelukset toimitetaan koronaviruksen aiheuttaman pandemian aikana ilman läsnä olevaa seurakuntaa. Lahden seurakuntien toiminta on kuitenkin sunnuntaina 22.3. näkyvästi esillä erilaisissa sähköisissä kanavissa.

Etelä-Suomen Sanomat näyttää verkkosivuillaan su 22.3. klo 10 alkaen suorana lähetyksenä jumalanpalveluksen Lahden Ristinkirkosta. Pyhäpäivän hartauden liturgina toimii Anna-Mari Kopo, uruissa Anna-Maija Virtanen ja laulusta vastaa Aurora Ikävalko. Ripin ja esirukouksen suorittaa Hannu Lehdeskoski, ja raamatun tekstit Jonna Mäkinen. Lauluryhmässä ovat mukana Aurora Ikävalko, Anna-Maija Virtanen, Anna-Mari Kopo, Hannu Lehdeskoski, Olli Kopo ja Markku Vaara.

ESS:n verkkosivuilla näytetään su 22.3. suorana lähetyksenä myös laulaja Heidi Pakarisen ja muusikko Miikka Kallion konsertti. Valoa ja rakkautta -konsertti alkaa klo 18 ja sen kesto on noin puoli tuntia. Konsertissa kuullaan ainakin monille meistä tutut kappaleet Anna mulle tähtitaivas, Satumaa ja Ystävän laulu. Molemmat konsertit toteutuvat Lahden seurakuntayhtymän ja Etelä-Suomen Sanomien yhteistyönä.

Yle TV1 esittää su 22.3. klo 10 musiikkihartauden Riemulaulut – Gospelkirkko, joka on taltioitu aiemmin Lahden Ristinkirkossa. Mukana ovat Lahden Gospelkuoro, Tiirismaan lukion kuoro ja Sirkusartistikoulu Salpaus. Juontajina pastorit Hanna Paavilainen ja Riku Suokas. Uusintaesitys on ma 23.3. klo 11.05, ja lisäksi ohjelma on kuukauden ajan katsottavana YLE Areenassa.

Nastolan kirkossa su 22.3. klo 10 toimitettava jumalanpalvelus on kuunneltavissa Radio Deissä Lahden taajuudella 106,4 MHz (kaapeli 99,1). Lisäksi Lahden seurakuntien verkkosivuilta löytyy äänistriimit Ristinkirkosta sekä Launeen ja Nastolan kirkoista.

Kipinämessun lähetystä su 22.3. klo 17 voit seurata Instagramissa ja Facebookissa Kipinämessun tarinan välityksellä. Instagram: @kipinamessu Facebook: @kipinalahti

Paikallisseurakunnillamme (Keski-Lahti, Laune, Joutjärvi, Salpausselkä, Nastola) on su 22.3. näiden lisäksi muitakin digitaalisia ja sosiaalisia sisältöjä. Niistä löydät tietoa parhaiten paikallisseurakuntien Facebook-tileiltä.

2020-03-21 15:09:00.0