Hartauksia etsiville on nyt mahtiapajat – linkkejä Lahden ja muiden seurakuntien hengellisiin sisältöihin

Verkosta hartausaineistoja etsiville on nyt mahtiapajat. Seurakunnat ovat tuottaneet koronavirusepidemian aikana suuren määrän erilaisia verkkosisältöjä.

Minuuttihartaudessa jaetaan eväitä elämään tiivistetyssä muodossa. Kuvakaappaus Riitta Särkiön hartaudesta.

Jos asut Lahden seudulla, sinua ehkä kiinnostavat erityisesti Lahden seurakuntayhtymän tuottamat sisällöt. Aivan ensiksi kannattaa tutkia kotisivummeLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä ottaa seurantaan yhtymän sometilit FacebookissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, InstagramissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, YouTubessaLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja TwitterissäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Seuraajana saat omaan ”fiidiisi” ilmoituksia uusista sisällöistämme. Näiden tilien sisältöjä voi tutkia myös ilman rekisteröitymistä.

Uutuutena olemme tuoneet sosiaalisen median tileillemme minuuttihartauksia. Niitä toimittavat Lahden seurakuntien työntekijät. Minuuttihartaudet löydät Facebookista Videot-osiosta sekä YouTube-tililtämme.

Jos etsit pidempiä opetuksia, Keski-Lahden seurakunnan Credo-luennot voisivat olla sinua varten. Näitä kokonaisia raamattutunteja on ladattu YouTube-tilillemme kymmenittäin. Samasta paikasta löytyy myös Keski-Lahden seurakunnassa toimitettuja puhetta ja musiikkia sisältäviä viikkohartauksia. Jos asut Launeen alueella, kannattaa tutustua myös Launeen seurakunnan YouTube-tiliinLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kullakin paikallisseurakunnalla (Keski-Lahti, Laune, Joutjärvi, Salpausselkä, Nastola) on omat Facebook-tilit. Niiltä löydät paikallisia sisältöjä, kuten live-lähetyksiä jumalanpalveluksista ja viikkohartauksista sekä työntekijöiden kirjoittamia mietteitä ja hartaustekstejä. Sisällöt vaihtelevat seurakuntakohtaisesti.

Yhtenä erikoisuutena Joutjärven seurakunta välittää Twitter-jumalanpalveluksia. Niihin voit tutustua Jovin Twitter-tililläLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Myös Kipinämessu-yhteisöllä on messutoimintaa verkossa. Siihen voi tutustua yhteisön FacebookLinkki avautuu uudessa välilehdessä- ja InstagramLinkki avautuu uudessa välilehdessä-tileillä.

Linkkejä hengellisiin sisältöihin

www.lahdenseurakunnat.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
-etusivulla klikattavia linkkejä

www.kirkonseutu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
-Kirkonseudun uudistetuilla verkkosivuilla mm. Sana sinulle -hartauskirjoituksia (löytyy Mielipiteet-osiosta klikkaamalla Sana sinulle -tägiä) sekä minuuttihartauksia (Videot ja podcastit -osio)

www.youtube.comLinkki avautuu uudessa välilehdessä
-kirjoita hakukenttään: lahden seurakuntayhtymä tai launeen seurakunta (Lahden seurakuntien tuottamia videoita)
-kirjoita hakukenttään: minuuttihartaus (löytyy erilaisia lyhyitä hartauksia, myös Lahdesta)
-kirjoita hakukenttään: lastenkirkko (löytyy erilaisia lapsille suunnattuja hartauksia)

www.facebook.comLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Omat sivumme löytyvät nimillä:

Lahden seurakunnat
Keski-Lahden seurakunta
Launeen seurakunta
Joutjärven seurakunta
Salpausselän seurakunta
Nastolan seurakunta
Kipinämessu

Suomen Lähetysseuran Facebook-sivuillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä järjestetään virtuaalisia kirkkokahvihetkiä

Sanan koronabaari -Facebook-ryhmässäLinkki avautuu uudessa välilehdessä on tarjolla rohkaisevaa juttuseuraa ja rukousta

Lahden seurakuntien Instagram-tilejä (soveltuvat parhaiten mobiililaitteille)
@lahdenseurakunnat
@keskilahdenseurakunta
@joutjarvenseurakunta
@nastolanseurakunta
@klsnuoret
@launeensrknuoret
@jovinuoret
@ssnofficial
@nastolansrknuoret

Yle AreenaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
-kirjoita hakukenttään: jumalanpalvelus (löytyy tv:stä lähetettyjä edellisten pyhien jumalanpalveluksia)
-kun klikkaat Areenan valikosta Radio, pääset radio-ohjelmien puolelle. Kirjoita hakukenttään: hartaudet (löytyy mittava määrä radion aamu-ja iltahartauksia, jumalanpalveluksia jne.)

Ev.lut. kirkon verkkokirkkoLinkki avautuu uudessa välilehdessä
-runsaasti linkkejä hengelliseen materiaaliin

Radio DeiLinkki avautuu uudessa välilehdessä