Vanhusten viikolla ollaan onnellisia vanhuudesta

Valtakunnallinen vanhustenpäivä ja -viikko käynnistyy perinteiden mukaisesti lokakuun alussa. Sitä on vietetty jo vuodesta 1954.

Tänä vuonna vanhustenviikkoa vietetään 4.-11.10. teemalla ”Onni on vanheta”.

Lahdessa viikko huipentuu sunnuntaina 11.10. kaikissa kirkoissa klo 10 vietettävään vanhusten kirkkopyhään.

Mukkulan kirkon messua on mahdollisuus seurata YouTube kanavalta Lahden seurakunnat.

Ristinkirkossa on tekstitulkkaus ja Lauletaan viittoen -kuoro sekä Isän ääni. Mukaan kutsutaan erityisesti kuulo-, näkö- ja liikuntarajoitteisia. Paikalla vammaistyöntekijät ja vapaaehtoisia avustajia.

Vanhustyön keskusliiton käynnistämät Vanhustenpäivä ja -viikko ovat maassamme pisimpään juhlittuja valtakunnallisia teematapahtumia.

Tänä vuonna viikolla nostetaan esille positiivisia asioita vanhenemisesta. Arjen pieniä ja suuria iloja. Arjessa on paljon asioita, jotka tekevät ihmiset ikääntyessäkin onnelliseksi kivuista ja säryistä huolimatta. Ikäviä asioita ei tarvitse lakaista maton alle, vaan kerrankin ne nostetaan esille ikääntymisen hyviä puolia.

Vanhustyön keskusliitto järjestää Vanhustenpäivän valtakunnallisen pääjuhlan ikääntyneille ihmisille ja heidän läheisilleen sunnuntaina 4.10.2020 Naantalissa yhteistyössä Naantalin kaupungin ja paikallisten toimijoiden kanssa.

Thu Sep 24 08:22:41 EEST 2020