Ekaluokkalaisen Nella Lehdon piirtämästä Paavali Pöllöstä tuli Lahden seurakuntien varhaiskasvatustyön maskotti

Hymyilevä Nella Lehto seisoo luokkahuoneessa ja pitää käsissään Paavali Pöllöä esittävää piirustustaan ja m...

Nella Lehto voitti Lahden seurakuntien varhaiskasvatuksen järjestämän piirustuskilpailun uudesta maskotista. Kuvassa oikealla Nellan piirros ja vasemmalla mainostoimiston muokkaama versio Paavali Pöllöstä. Kuva: Markku Lehtinen

Lahden seurakuntien varhaiskasvatustyö on saanut uuden maskottitunnuksen. Pöllöä esittävän maskotin nimi on Paavali Pöllö.
– Ajatuksena on, että Paavali tulee näkymään kaikessa toiminnassamme. Idea maskotista lähti siitä, että halusimme omanlaisemme tunnuksen seurakuntien varhaiskasvatukselle Lahden seurakuntien ristilogon rinnalle, kertoo maskottiprojektin koordinoinut lastenohjaaja Riikka Hyrkäs.
Maskottitunnus valittiin lasten piirustuskilpailulla, johon osallistui 137 piirustusta.
Seurakuntien varhaiskasvatuksen työntekijät valitsivat voittajaksi ekaluokkalaisen Nella Lehdon piirtämän Paavali Pöllön. Sen pohjalta mainostoimisto KMG Turku suunnitteli maskottitunnuksen Lahden seurakuntien mukaisiin uusiin väreihin.
– Idean kuvaan sain yhdestä televisio-ohjelmasta, jossa oli kuvattu pöllöjä, Nella Lehto kertoo.
Uutta tunnusta seurakuntien varhaiskasvatus tulee käyttämään monipuolisesti viestinnässään, kuten erilaisissa painetuissa esitteissä sekä sähköisessä viestinnässä. Lisäksi se voi päästä erilaisiin tuotteisiin.
Verkossa järjestettävässä kyselyssä saa ehdottaa esimerkiksi, millaisia tuotteita ja palveluita Paavali Pöllön ympärille kehitetään tulevaisuudessa. Verkkokyselyyn voi vastata täällä.

Lisätiedot: Riikka Hyrkäs, perhetyötä tekevä lastenohjaaja, 044 719 1479, riikka.hyrkas@evl.fi.

2021-03-19 09:00:00.0