GospelChristmasin solisteina tänä vuonna Simo Blom, Laura Autio, Ressu Redford ja Ira Multaharju

Kuvassa on Ressu Redford.

Ressu Redford tunnelmoi Lahden Gospelkuoron solistina suomenkielisiä joululauluja. Kuva: warnermusiclive.fi

Lahden Gospelkuoron GospelChristmas-konsertit ovat odotettu tapahtuma ja kuuluvat kiinteästi monen lahtelaisen joulunodotukseen. Perinteisesti aatonaatonaattona järjestettävät kaksi konserttia tarjoilevat tänä vuonna entistä gospelimman kattauksen. ”Sen takia olemme olemassa, että tarjoamme tätä genreä, jota kuullaan Suomessa livenä tosi harvoin”, kertoo kuoronjohtaja Marjaana Turunen. Kuoron uudessa jouluohjelmistossa on lauluja muun muassa Aretha Franklinilta, Lionel Richieltä ja Kirk Franklinilta. Toki mukana ovat myös edellisten joulujen kestosuosikit.

GospelChristmasin solisteina laulavat tänä vuonna Simo Blom, Laura Autio, Ressu Redford ja Ira Multaharju.
Järvenpääläisen automyyjän, rouheaäänisen Simo Blomin Marjaana Turunen nappasi mukaan ollessaan Nelosen All Together Now -musiikkikilpailun tuomaristossa. Laura Autio Sounds of Mercy -kuorosta on opettanut Lahden kuorolaisille gospelmusiikin saloja ja astuu nyt kuoron eteen solistiksi. Pitkän uran tehnyt Ressu Redford tunnelmoi suomenkielisiä joululauluja. Konsertin huipentaa tuttuun tapaan vakiosolisti, afroamerikkalaisen gospelin spesialisti Ira Multaharju.

Lahden Gospelkuoron kotipaikka on Salpausselän seurakunta ja se harjoittelee ja konsertoi osana Lahden seurakuntien toimintaa. Kuoro on tunnettu muun muassa tv-esiintymisistään sekä Lahden Ristinkirkossa järjestetyistä näyttävistä konserteistaan. Valtakunnalliseen suosioon kuoro nousi vuonna 2016 yltäessään Talent Suomi -ohjelman finaaliin. Lahden Gospelkuoron vahvuus on noin 60 laulajaa ja sen johtajana on perustamisesta lähtien toiminut kanttori, GospelMaMa Marjaana Turunen.

GospelChristmas

Lahden Gospelkuoron joulukonsertit