Keski-Lahden seurakunnan aikuisten ja senioreiden ryhmät

Keidashetki

Tule mukaan leppoisaan yhteyteen toisten kanssa! Keidas on tarkoitettu kaiken ikäisille.

Alussa on pieni  alustus päivän teemaan, josta keskustelemme yhdessä.

Paikka:  Kirkkokatu 5, Juhlasali, joka toinen torstai 1.2., 15.2., 29.2., 14.3., 11.4., 25.4. ja viimeisellä kerralla to 16.5. klo 9-15 teemme retken Nastolan Luomaniemeen. Lähtö yhteiskuljetuksella klo 9 Marolankadulta. Retken hinta on 12e/hlö, Keski-Lahden diakoniatyön vapaaehtoiset maksutta. Ilmoittaudu ryhmässä tai huhtikuussa netissä Lahdenseurakunnat.fi tai puh. 044 7191 265. Retkelle voi tulla mukaan  vain Keidashetkeen osallistuvat tai K-L diakonian vapaaehtoiset.

Kysy lisätietoja: Diakoniatyöntekijä Johanna Hemmi, puh. 044 7191 421.

Yhteinen ruokailu

Ristinkirkon kahvio: Keskiviikkoisin klo 11.45-12.30,   27.3. saakka. Tilaa erikoisruokavalio viim. päivää ennen puh. 03 752 7069. Hinnat: eläkel. ja työelämän ulkopuolella 5,50 €, työssä käyvät 8 €, 4-12 v.3 €. Maksuun voi hakea avustusta diakoniatyön vastaanotolta puh. 044 7191 265.

Mukkulan aamupuuro kaiken ikäisille

Mukkulan kirkolla maanantaisin klo 10-11. Alussa hartaushetki kirkkosalissa klo 10.  Mukana diakoniatyöntekijä  ja vapaaehtoisia. Voit tavata muita ihmisiä ja nauttia yhteisen aamupalan. Aamupuuro on ilmainen, mutta halutessasi voit maksaa vapaaehtoisen maksun. Pääsiäismaanataina 1.4. puurohetkeä ei järjestetä.

Yksin en kulje

Ryhmä kokoontuu Wanhassa Herrassa, os. Laaksokatu 17. Kokoontumiskerrat ovat  ti 27.2., 26.3., 30.4. ja 21.5 klo 13. Ryhmä on tarkoitettu ikäihmisille. Ohjaajana toimii diakoniatyöntekijä Johanna Hemmi, puh. 044 7191 421.

Ikäihmisten liikuntaryhmät

yhteistyössä Harjulan Setlementti ry:n kanssa. Harjulan sivuille pääset tästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Mukkulan kirkko, Kilpiäistentie 1, tiistaisin klo 10–10.45

Ankkurin seurakuntakoti, Laiturikatu 1, tiistaisin klo 10.30–11.15

Keskusta, seurakuntasali, Kirkkokatu 5, keskiviikkoisin klo 10–10.45

Kevätkausi  17.4. saakka  (viikolla 9 jumpat ovat tauolla) ,jonka jälkeen kesätauko.

Tiedustelut: Diakoniatyöntekijä Paula Huttunen, puh. 044 7191 541

Ryhmissä harjoitellaan tasapainoa, lihasvoimaa ja nivelten liikkuvuutta. Erityistä vaatetusta ei tarvita, vaan arkivaatteet soveltuvat hyvin. Osallistumismaksu 3 euroa/kerta. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita, riittää, kun tulet paikalle.

Kutimet esiin

Tule neulomaan talkoilla sukkia ja ranteenlämmittimiä  vauvoille ja vanhuksille. Neulontatalkoot pidetään Marian Kammarin kahvilassa, os. Vapaudenkatu 6, katutaso. Ota omat puikot mukaan. Kokoontumiskerrat ovat: 22.2., 21.3., ja 18.4. Torstaitapaamiset aloitamme kahveilla klo 14.45.  Valmiita sukkia ja ranteenlämmittimiä voi palauttaa: Anna-Mari Kopon tai Helinä Widgrènin nimellä varustettuina joko tämän ryhmän kokoontumisissa, Mukkulan kirkon tai Ristinkirkon vahtimestareille, seurakuntien asiakaspalvelupisteeseen, os. Vapaudenkatu 6, katutaso

Puuhapirtti

Puuhapirtti Mukkulan kirkolla Mäntykabinetissa ti klo 11-14.

Mukkulan puuhapirtin jumppa pe klo 11-12.

Lisätietoja Marja Vilkama, p. 050 575 8880

Miehet

Keski-Lahden seurakunta kutsuu kokoon kaiken ikäisiä miehiä yksin elävistä perheellisiin ja eläkeikäisiin. Miestyö tarjoaa mahdollisuutta keskusteluun miehenä olemisesta tänä päivänä sekä paikan miettiä omaa suhdettaan Jumalaan. Eläkkeellä oleville miehille on tarjolla keskinäistä jakamista keskusteluryhmissä. Veteraanit ovat myös aktiivisesti mukana.

Miestenillat Siikaniemessä klo 18.00 alkaen. Ohjelmassa klo 18 iltapala, 18.30 alustus, hartaus ja 20 saunat.
Syksyn päivämäärät ovat:
Yhteiskuljetukset Siikaniemeen lähtevät Lahden neljältä keskuskirkolta Ristinkirkolta, Launeen kirkolta, Joutjärven kirkolta sekä Salpausselän kirkolta klo 17.30.
Tervetuloa mukaan, myös yli seurakuntarajojen!

Katso myös Miessakit ry:n sivut. Tervetuloa mukaan!

Miesten pappi  Hannu Lehdeskoski.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Miehille Ankkurin alueella

Ankkurin miesten kerho kokoontuu Ankkurin seurakuntakodissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä parittomien viikkojen torstaina klo 11 - 13. Alustuksia eri aiheista ja retkiä kiinnostaviin kohteisiin.

Miehet Ankkurissa -ryhmä kokoontuu myös Ankkurin seurakuntakodissa. Ryhmässä lauletaan Jeesuksesta iloisella otteella kukin oman laulutaidon mukaan. Ryhmä kokoontuu maanantaisin klo 13 - 15.

Naiset

Naiset Ankkurissa -ryhmässä luetaan yhdessä Raamattua ja keskustellaan luetun pohjalta. Kokoontumiset ovat Ankkurin seurakuntakodillaLinkki avautuu uudessa välilehdessä parittomien viikkojen torstaina klo 13 - 14.30. Tarkempi ohjelma löytyy seurakuntakodin ilmoitustaululta.

Muut pienryhmät

Keski-Lahden seurakunnassa kokoontuu useita erilaisia pienryhmiä. Ryhmissä voit tutustua toisiin ihmisiin, keskustella Raamatusta tai muista aiheista, rukoilla tai tehdä jotain muuta yhdessä. Lisää tietoa eri ryhmistä saat Jukka ImmeliltäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tuomasmessun ryhmät

Rukouspiiri kokoontuu messun jälkeisellä viikolla rukoilemaan messuissa jätettyjen rukouspyyntöjen puolesta. Jos koet rukouksen omaksesi, tule rukouspiirin jäseneksi. Lisätietoja antaa tuomaspappi Katikeesia Hertsi

Tuomasmusiikkiryhmä kokoontuu kerran viikossa valmistelemaan messujen musiikkia. Jos sinulla on kokemusta laulamisesta tai soittamisesta ja haluaisit päästä mukaan musiikkiryhmään, ota yhteyttä tuomaspappi Katikeesia Hertsiin.