Apua ja tukea elämään

Kun huolet ja murheet kasvavat liian isoiksi, voit ottaa yhteyttä luottamuksellisesti ja yksityisesti seurakunnan työntekijöihin ja vapaaehtoisiin.

Papit, diakoniatyöntekijät, nuorisotyönohjaajat ja koulutetut vapaaehtoistyöntekijät kuuntelevat ja auttavat sinua kohtaamissasi ongelmissa. Heidän kanssaan voit pohtia elämäsi kysymyksiä sekä saada apua aineellisessa tarpeessa. Voit soittaa meille, tulla käymään, kirjoittaa tai tekstata.

Päivystävä pappi tavattavissa Lahdessa

Päivystävä pappi on tavattavissa arkisin. Hänen kanssaan voit jakaa niitä elämän asioita, joissa tarvitset kuuntelijaa, pohtijaa, esirukoilijaa.

Diakoniatyöntekijöiden vastaanotot Lahdessa

Haluatko vastaanotolle? Diakoniatyöntekijöiden vastaanottoajat ja -paikat löydät täältä.

Walk in -terapia alle 30-vuotiaille

Matalan kynnyksen terapiaa ilman ajanvarausta nuorille ja nuorille aikuisilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä Trion Palvelutorilla kevätkauden ajan maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 15-18.

Walk in -terapiaa yli 30-vuotiaille työikäisille pilotoidaan nyt 12.3 - 28.5.2024 ajan. Vastaanotto on Palvelutorilla joka tiistai (ei vappuaattona) kello 15 - 19. Saavu paikalle ennen kello 18, koska ovet sulkeutuvat. Ei ajanvarausta.

Esirukouspyynnöt

Voit pyytää seurakunnaltasi esirukousta huoliisi. Rukouksesi aihe voi nousta omasta ja läheistesi elämästä tai se voi käsitellä laajoja uskon ja elämän kysymyksiä. Myös päivystävät papit voivat auttaa sinua esirukouksen kanssa.

Jätä yhteydenottopyyntö papille tai diakoniatyöntekijälle

Voit jättää yhteydenottopyynnön tällä lomakkeellaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kirkon keskusteluapu

Kirkon keskusteluapu on sinua varten, joka kaipaat kuuntelijaa ja haluat purkaa mieltä painavia asioita nimettömänä. Valtakunnalliseen palveluun voi ottaa yhteyttä ympäri Suomea. Päivystäjät ovat kirkon vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia sekä työntekijöitä. Kaikki keskusteluavun palvelut ovat käytettävissä suomeksi ja ruotsiksi.

Voit myös kertoa mieltäsi painavista asioista luottamuksellisesti ja nimettömänä Palvelevaan nettiin lähettämässäsi viestissä. Vastauksen saat muutamassa päivässä.

Palveleva chat: Keskustelut ovat kahdenkeskisiä. Yhteydenottaja näkyy päivystäjälle nimettömänä. Chat on avoinna ma - pe klo 12–20. Keskusteluikkunan löydät tämän sivun oikeasta alalaidasta ja se ohjaa sinut valtakunnalliseen chattiin.

Kirjoita kirje ja lähetä se osoitteella: Palveleva kirje, PL 210, 00131 Helsinki. Jos haluat vastauksen, liitä mukaan nimi- ja osoitetietosi.

Palveleva puhelin 0400 22 11 80 suomeksi ja 0400 22 11 90 på svenska
Palveleva puhelin tarjoaa puhelimitse välitöntä keskusteluapua kriisitilanteessa olevalle ihmiselle. Päivystämme joka ilta klo 18 - 24. Kun soitat matkapuhelimella, laskutusperusteena on operaattorisi puheluhinnat. Kun et halua olla yksin ja kaipaat kuuntelijaa, voit ottaa yhteyttä Kirkon keskusteluapuun. Siellä voit keskustella koulutetun vapaaehtoistyöntekijän tai kirkon työntekijä kanssa joka päivä klo 18–24, puh. 0400 22 11 80.