Ukrainan sota koskettaa ja apu on tarpeen

Venäjän hyökkäys Ukrainaan järkyttää. Sydämet särkyvät nähdessämme ihmisten joutuvan sodan jalkoihin. Sadat tuhannet ihmiset ovat joutuneet jättämään kotinsa ja pakenemaan sotaa. Heidän joukossaan on paljon naisia, lapsia ja vanhuksia. Lahden seurakunnat tekee osansa avun antamisessa.

Kuvituskuva. Solmu.

Ota vastaan apua

Ukraina tilanne voi aiheuttaa huolta, ahdistusta ja avun tarvetta. Lahden seurakunnat ja Suomen evankelis-luterilainen kirkko tarjoavat apua. Ota yhteyttä!

Ukrainan lipun värinen sydän. Rukoilevat kädet. Logo Kotimaanapu. Logo Lahden seurakunnat.

Auta Lahteen saapuvia Ukrainan pakolaisia

Lahden seurakunnat on avannut rahakeräyksen Lahteen saapuvien Ukrainan pakolaisten auttamiseksi. Diakoniatyöntekijämme hankkivat lahjoituksilla elämisen perustarvikkeita ja toimittavat ne Ukrainan pakolaisille.

Lahjoita apua Lahteen tuleville Ukrakainan pakolaisille!Linkki avautuu uudessa välilehdessä Keräys toteutetaan Kotimaanapu-palvelun kautta.

Näin voit tarjota apua Ukrainaan

Tällä hetkellä parhaiten autat Ukrainaa lähettämällä rahallista apua alueella toimivien järjestöjen kautta. Kirkon Ulkomaanapu ja kirkkojen lähetysjärjestöt vievät apusi perille. Lahjoita!Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Rukoilemme rauhan puolesta

Pyhä Kolmiyhteinen Jumala,
Vahvista meissä toivoa, kun sodan uhka ahdistaa.
Varjele Ukrainan kansaa.
Säästä ihmiset sodan kärsimyksiltä,
suo etteivät perheet jää sen jalkoihin.
Vahvista yhteyttä ihmisten, kansojen ja valtioiden välillä.
Auta löytämään tie kestävään rauhaan ja sovintoon.