virsinumeroita

Musiikki

Musiikki Lahden seurakunnissa

Lahden seurakunnissa toimii useita kuoroja ja soitinryhmiä, jotka harjoittelevat säännöllisesti, osallistuvat messun musiikin toteutukseen ja esiintyvät muutenkin. Konserttitoiminta kirkoissa on vilkasta. Musiikki on läsnä myös perhejuhlien yhteydessä kirkollisissa toimituksissa sekä lasten kerhoissa, vanhusten pienryhmissä ja nuorten toiminnassa. Kanttorit tuovat musiikkia myös moniin paikkoihin ympäri kaupunkia: sairaaloihin, palvelutaloihin, kouluihin, oppilaitoksiin ja torille.

Tule sinäkin mukaan!

Monimuotoinen musiikki tarvitsee kirkossakin tekijänsä. Lahden seurakuntien kanttorit kutsuvat mukaan laulajia ja soittajia rakentamaan yhdessä elävää musiikkia ja rakentumaan elävän sanan ja musiikin yhteydestä. Mikäli haluat osallistua seurakuntien musiikkiin muutenkin kuin yhtymällä yhteiseen lauluun, ota yhteyttä kanttoriin.

Vasemmalta valikosta löydät eri ikäryhmille suunnattuja ja eri tyylisiä musiikkiharrastuksia.

Musiikkitilaisuuksista ja konserteista ilmoitetaan tapahtumakalenterissaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Kirkonseutu-lehdessä sekä erillisilmoituksilla paikallislehdissä.

Punakultainen kuoro, hopeainen solisti ristin ja freskojen edessä

15110 Lahti

Aurora Ikävalko on toiminut Ristinkirkon laulupainotteisen kanttorin virassa vuodesta 2008 alkaen. Hän johtaa Ristinkirkon kuoroa ja vastaa mm. Ristinkirkon kevätkonserttisarjasta.

kanttori
Joutjärven seurakunta
Kanttori, Mukkula
15110 Lahti

Osittaisella virkavapaalla (50%) 3.9.2022- 8.1.2023, viransijainen Kimmo Puunenä (50%)

Launeen seurakunta
Tapparakatu 22
15700 Lahti
Salpausselän seurakunta
PL 84
15111 Lahti
Joutjärven seurakunta
Ristinkirkon urkuri
Launeen seurakunta
Tapparakatu 22
15700 Lahti
Salpausselän seurakunta
PL 84
15111 Lahti

Kuorotoiminta

Musiikki perhejuhlissa ja hautajaisissa

Musiikilla on vahva merkitys häissä ja hautajaisissa. Kanttorit voivat auttaa sopivien virsien, laulujen ja urkumusiikin valitsemisessa. Kanttoreilla on keskenään erilaiset ohjelmistot urku- ja laulumusiikin osalta, joten erityistoiveita kannattaa kysyä suoraan toimitusvuorossa olevalta muusikolta.

Lisää tietoa ja esimerkkejä kirkollisten toimitusten musiikista löydät

Verkkovirsikirjan ja muita linkkejä netissä oleviin virsiaiheisiin sivustoihin löydät