Omaishoito

Diakoniatyö järjestää omaishoitajille ja -hoidettaville ryhmä-, retki- ja leiritoimintaa. Kesäaikaan on parin päivän leiri Siikaniemen kurssikeskuksessa, lisäksi on retkiä omaishoitajille ja -hoidettaville. Tästä linkistä pääset tustumaan diakoniatyön leiritoimintaan.

Diakoniatyöntekijät tekevät pyydettäessä myös kotikäyntejä. Tästä linkistä löydät diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot.

Rauhantupa

Rauhantupa on omaishoidettavien päivätoimintaryhmä ensisijaisesti Launeen alueella asuville. Se tarjoaa monipuolista ja aktivoivaa toimintaa ikääntyneille omaishoidossa oleville henkilöille, kun omaishoitaja tarvitsee omaa aikaa virkistäytymiseen tai asioiden hoitamiseen. Ryhmä kokoontuu talvikauden Launeen kirkollaLinkki avautuu uudessa välilehdessä (kokoushuone Pippo) torstaisin klo 9.00-15.00.

Päivän hinta on 10 € sisältäen lounaan ja kahvin. Kuljetuksen jokainen huolehtii itse.

Rauhantuvan toiminnasta vastaa Launeen seurakunnan diakoniatyö yhdessä koulutuksen saaneiden vapaaehtoisten kanssa. Tiedustelut ja ilmoittautumiset Eija Paulamäki puh. 044 719 1471 tai eija.paulamaki@evl.fi.

Retket ja leirit

Omaishoitajille ja hoidettaville järjestetään myös yhteisiä retkiä ja leirejä.

Vapaaehtoiseksi?

Rauhantupaan voit ilmoittautua myös vapaaehtoiseksi.