nuoria iloisena riparilla

Nuorille

Seurakuntatoimintaa nuorille

Rippikoulussa isoset kertoivat innostuneena nuortenilloista, ehtiksistä, raamiksesta, UV-leiristä. Outoja sanoja…Mitähän ne pitävät sisällään? Voisikohan sinne seurakunnan nuorten toimintaan mennä mukaan? Vastaus on iso KYLLÄ! Tule katsomaan ja kuulemaan!

Lahden viisi seurakuntaa, Joutjärvi, Keski-Lahti, Laune, Nastola ja Salpausselkä järjestävät monenmoista toimintaa rippikoulunsa käyneelle nuorelle. Jos sinusta tuntuu kynnys liian korkealta ja yksin ei ole mukava lähteä, niin ota yhteys isoseesi. Häneltä saat apua ja neuvoa. Toiminnasta vastaavat seurakuntien nuorisotyönohjaajat ja nuorisopapit.

Alla viiden seurakunnan omat nuorisotyön sivut, tutustu ja tule mukaan!

Keski-Lahden seurakunta

Launeen seurakunta

Joutjärven seurakunta

Salpausselän seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Nastolan seurakunta

Nuorille suunnatuista musiikkiryhmistä saat lisätietoa täältä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Erityisnuorisotyöstä ja Walk in -terapiasta löydät tietoa täältä.

Nuorten ja nuorten aikuisten ryhmät

Jokaisessa Lahden seurakunnassa järjestetään toimintaa nuorille ja osassa myös nuorille aikuisille. Nuorten toiminta on tarkoitettu kaikille rippikoulun käyneille ja nuorten aikuisten toiminta on tarkoitettu noin 18-35+-vuotiaille.

Leirit ja retket

Diakoniatyö järjestää leirejä ja retkiä, jotka on suunnattu myös nuorille ja nuorille aikuisille. Näihin voit perehtyä tarkemmin täällä.

Koulutyö yläkouluissa ja lukioissa

Kirkolla on Lahdessa yhteistyötä yläkoulujen ja lukioiden kanssa paikallisseurakuntien koulupastoreiden toimesta. Koulupastoreina voi toimia tehtävävään koulutettu pappi, nuorisotyönohjaaja tai muu seurakunnan työntekijä. Käytännössä jokaisella Lahden yläkoululla ja lukiolla on oma koulupastori.

Kasvatuksen ja perheasioiden johtaja
Lahden seurakuntayhtymä
Vapaudenkatu 6, 3. krs.
Johtava rippikoulu- ja nuorisotyöntekijä