Mihin seurakuntaan kuulun?

Kartta Lahden seurakuntayhtymän viiden seurakunnan rajoista.
Katso kartta Lahden seurakuntayhtymän viiden seurakunnan rajoista. Klikkaa kuva isommaksi.

Tällainen on Lahden seurakunnat

YouTube-video

Seurakuntalaiset kertovat

Moni saa seurakunnasta itselleen ystäviä, hengellistä matkakumppanuutta, mielekästä tekemistä, apua ja lohtua. Katso seurakuntalaistemme tarinoita.

Lahden seurakuntien strategia: uudistuvaa yhteisöllisyyttä

Tavoite

Lahden seurakunnat on kristillistä uskoa, tulevaisuuden toivoa ja lähimmäisenrakkautta vahvistava yhteisö. Olemme rohkeasti läsnä ihmisten elämässä ja kuljemme heidän rinnallaan.

Tehtävä

Kutsumme kaikkia ihmisiä elämään armollisen Jumalan yhteydessä. Rohkaisemme elämään kristittynä. Huolehdimme lähimmäisistämme ja toimimme vastuullisesti tässä maailmassa.

Arvot

Usko: Elämme uskossa armolliseen Jumalaan.

Toivo: Asetamme toivomme Jeesukseen Kristukseen.

Rakkaus: Rakastamme toisiamme Pyhän Hengen rohkaisemina.

Strategian toimintalinjat ovat seuraavat:

Kerromme kristinuskosta ymmärrettävästi kaikille

Toimimme yhdessä

Olemme vieraanvaraisia ja teemme hyvää

Edistämme kestävää kehitystä

Rohkaisemme elämään kristittynä

Lahden seurakuntien yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi 28.11.2018 strategian vuosille 2019-2026. Lue lisää: Lahden seurakuntayhtymän strategia vuosille 2019-2026