nuoria aikuisia pikku-veskulla

Nuoret aikuiset

Sinä 18–35+-vuotias nuori aikuinen, tämä toiminta on sinulle!

Lahdessa on monenlaista toimintaa nuorille aikuisille eri seurakunnissa. Tervetuloa löytämään oma paikkasi! Hyväntuulista, avointa ja rentoa yhdessäoloa, elämän ihmettelyä ja hiljentymistä samanhenkisessä seurassa. Toiminta on osallistujiensa näköistä. Olet tervetullut mukaan tekemään ja toteuttamaan. Ota rohkeasti yhteyttä toiminnasta, joka kiinnostaa!

Avainmessu

Avainmessu on lyhyt ja tunnelmallinen iltamessu keskiviikkoisin klo 19 Launeen kirkossa

Kipinämessu

Kipinämessu on rennon kodikas ehtoollisjumalanpalvelus. Se on matalan kynnyksen paikka seurakuntayhteyteen sekä Jumalan läsnäolon kohtaamiseen. Kipinämessu on tekijöidensä – työssä käyvien, opiskelevien, perheellisten, sinkkujen, nuorten ja vanhojen, sinun ja minun – näköinen. Jos jotenkin onnistut nukahtamaan penkkiin, lupaamme herättää yhteiselle kahville. Lapset ovat myös tervetulleita, heitä varten on leikkinurkkaus kirkkosalissa ja joka toinen kerta Pyhäkoulu.

Kipinämessuja vietetään kahden viikon välein sunnuntaisin klo 17 Joutjärven kirkossa. Välillä Kipinämessu toteutetaan myös pop-up tyyliin jossain toisessa Lahden kirkoista. Tarkemmat päivämäärät löydät tapahtumahaun kautta. Messujen järjestäjinä on Lahden eri seurakuntien työntekijöitä ja vapaaehtoisia - ehkä myös sinä?

Seuraa @kipinamessu Facebookissa ja Instagramissa, niin pysyt perillä mitä kaikkea on vireillä ja tapahtumassa. Tule mukaan osaksi yhteisöä, toivotamme sinut lämpimästi tervetulleeksi!

Tästä pääset Kipinämessun omalle alasivulle

YA eli Young Adult Mission Team

Lahdessa toimiva nuorten aikuisten missioryhmä, joka kokoontuu noin kahdesti kuukaudessa. Ryhmä on osa Lahden seurakuntayhtymän (eli viiden seurakunnan yhteistä) nuortenaikuisten toimintaa, jota tehdään omaehtoisesti lähetystyön hyväksi. Missioryhmän tavoitteet tulevat ryhmän sisältä ja jokaisella osallisella on mahdollisuus vaikuttaa niihin. Mukaan ovat tervetulleita kaikki, jotka kokevat itsensä nuoriksi aikuisiksi paikkakunnasta riippumatta. Nuoren aikuisen elämä voi olla toisinaan hektistä ja elämäntilanteet muuttuvat, emmekä siksi oleta, että tulisit mukaan jokaiseen tapaamiseen. Mikäli et koe tapaamisiin osallistumista sinulle sopivaksi keinoksi auttaa, voit myös antaa tukesi rukouksin.

Ryhmän lähetiksi on valittu M18 -ryhmään kuuluva, brasilialainen Diego Siqueira, joka myös postailee tänne omia kuulumisiaan aina silloin tällöin. Missioryhmä antaa Diegolle taloudellista tukea kuukausittain ja tukee tarvittaessa muitakin lähetyskohteita.

Tule rohkeasti mukaan sellaisena kuin olet ja tuo Jumalan antamat lahjasi palvelemaan lähetystyötä! Lisätietoa toiminnasta ja kokoontumisista saat lähettämällä postia osoitteeseen yamissionteam@gmail.com.

Kasvatuksen ja perheasioiden johtaja
Lahden seurakuntayhtymä