Jippu ja Miikka Kallio johdattavat pääsiäiseen pitkäperjantain koskettavassa YouTube-konsertissa

Kuvassa on Jipun ja Miikka Kallion Getsemane-konsertin mainos.

Pääsiäisen vietto sähköistyy pitkäperjantain iltana, kun karismaattinen ja suomalaisten hyvin tuntema Jippu esiintyy Lahden seurakuntien tuottamassa YouTube-konsertissa. Pianistina esiintyy lahtelainen muusikko Miikka Kallio. Konsertin ensiesitys on pe 15.4. klo 20 Lahden seurakuntien YouTube-kanavalla. Pitkäperjantain konsertissa kuullaan muun muassa Jipun vuonna 2018 julkaistun Getsemane-albumin lauluja.

Jippu kuvailee konsertin tunnelmaa intiimiksi, herkäksi ja hyvin riisutuksi. ”Pohjana ovat Getsemanen tuottajan Joonatan Raution sovitukset. Improvisoinnille ja vapaalle tulkinnalle jätetään varaa, mutta pyritään kunnioittamaan sitä hiljaisuutta, kuinka ristin äärellä kuuluu olla.”

Musiikin lisäksi on luvassa puheosuuksia. Jippua haastattelee yhteisö- ja tapahtumapappi Janne Konttinen.

Menestyksekkään artistiuran tehnyt Jippu, oikealta nimeltään Meri-Tuuli Elorinne, työskentelee nykyään musiikkievankelistana. Hänen tunnetuimpia kappaleitaan ovat ”Kii”, ”Enkelten kaupunki”, ”Kaksi kauneinta” ja ”Eva (Nukutaan kielletyllä iholla)” sekä Samuli Edelmannin kanssa levytetty duetto ”Jos sä tahdot niin”.

Lahden seurakunnat tavoittelee digikanavissaan entistä laajempia yleisöjä, ja YouTube-lähetykset ovat osa tätä kokonaisuutta. ”Viimeisen parin vuoden aikana toteuttamamme livestriimit ovat lähestyneet televisiolähetysten tasoa. Nyt pyrimme jo lähtökohtaisesti luomaan studiossa kuvatun musiikkilähetyksen. Keskiössä tulee olemaan pääsiäisen koskettava sanoma, tunnelmallinen musiikki ja Jipun samaan aikaan vahva ja herkkä persoona. Toivon, että lähetys voi olla osa sinun ja läheistesi pääsiäisenviettoa”, kertoo Miikka Kallio.

Live-chat on avoinna konsertin aikana, joten katsojat voivat lähettää myös terveisiä. Konsertin av-tuotannosta vastaa lahtelainen Inspiroiva Creative Oy.

GETSEMANE

Jippu & Miikka Kallio