Ruoka kallistuu - kenellä on varaa syödä? – diakonian teemaillassa keskustellaan elinkustannusten noususta

Keltainen lööppimäinen juliste, jossa kerrotaan diakoniatyön paneelikeskustelusta Lahdessa.

Diakonia on kirkon auttamistyötä. Lahden seurakuntien diakoniatyö järjestää teemaillan torstaina 31.8.2023 klo 18–20 Marian Kammarin kahvilassa (Vapaudenkatu 6, Lahti).

Diakonian teemaillassa keskustellaan elinkustannusten nousun vaikutuksista tavallisen lahtelaisen elämään. Panelisteina ovat diakoniajohtokunnan puheenjohtaja Kai Henttonen, köyhyystutkija Jouko Karjalainen sekä DILAn ruoka-avun projektikoordinaattori Hannele Poutiainen

Keskustelua luotsaavat Lahden seurakuntien diakoniajohtaja Riku Suokas ja Joutjärven seurakunnan pastori Tuomas Luoma. Tilaa on myös yleisökysymyksille.

Tilaisuus alkaa kahvitarjoilulla klo 18.

Kokemusasiantuntija Virpi Hyttinen kertoo oman tarinansa diakoniatyöntekijä Kirsi Simpasen johdattamana. Miikka Kallio musisoi suomalaisesta arjesta.

Vapaa pääsy. Lämpimästi tervetuloa!

Tilaisuutta voi seurata myös Lahden seurakuntien YouTube-kanavalla.

Lisätiedot: Jaana Gröndahl, johtava diakoniatyöntekijä, jaana.grondahl@evl.fi, 044 719 1299

2023-08-14 09:00:00.0