Kirkonkellot soivat Lahdessa lauantaina Ukrainan sodan uhrien muistolle

Ilmakuva Lahden Ristinkirkon kellotornista.

Kaksi vuotta kestänyt sota huomioidaan lauantaina seurakunnissa eri puolilla Suomea. Kuva: Markku Lehtinen

Kaksi vuotta sitten Venäjä käynnisti laajan hyökkäyssodan Ukrainaan. Ukraina ja ukrainalaiset ovat tästä lähtien taistelleet paitsi oman maansa, myös Euroopan vapauden puolesta. Sodan ja hävityksen keskelläkään emme saa antaa toivon ja valon sammua. Emme unohda Ukrainaa.

Lahden seurakuntien kirkoissa soitetaan lauantaina 24.2. klo 12 kelloja. Kirkonkellot soivat seurakuntayhtymän kaikissa kirkoissa eli Ristinkirkossa, Mukkulassa, Launeella, Joutjärvellä, Salpausselällä sekä Nastolassa. Kellojen soiton ajaksi hiljennymme kunnioittamaan uhrien muistoa ja rukoilemaan rauhan puolesta.

Lauantaina päivälleen kaksi vuotta kestänyt laaja hyökkäyssota huomioidaan seurakunnissa eri puolilla Suomea.

Ukrainaa voi muistaa myös sosiaalisessa mediassa julkaisemalla kynttiläkuvan tai -emojin. Päivän hashtagit ovat #WeMustNOTForget ja #WeStandWithUkraine.

Lisätiedot: Markus Luukkonen, viestintäpäällikkö, markus.luukkonen@evl.fi, 044 719 1250

2024-02-21 13:31:57.0