Parisuhde solmussa? Perheneuvonta auttaa parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän kriisitilanteissa

Perheneuvontaa annetaan Lahden perheasian neuvottelukeskuksessa. Yhdessä voimme etsiä voimavaroja ja uusia näkökulmia parisuhteen ja perheen vaihtuvissa elämäntilanteissa.

Elämää vaikeuttavat asiat on hyvä nostaa esiin varhaisessa vaiheessa. Puhuminen usein käynnistää myönteisen muutoksen.

Perheneuvontaa annetaan Lahden perheasian neuvottelukeskuksessa, joka on osa Lahden seurakuntayhtymän toimintaa. Palvelut ovat luottamuksellisia ja asiakkaalle maksuttomia. Palvelut koskevat myös kirkkoon kuulumattomia.

Voit ottaa meihin yhteyttä, jos etsit välineitä

• vuorovaikutuksen parantamiseen
  • seksuaalisuuden, uskottomuuden, väkivallan, riitelyn tai mustasukkaisuuden käsittelyyn
  • eroon liittyvään pohdintaan

Parisuhteen ja perheen kysymyksissä voit tulla juttelemaan kasvokkain tai etäyhteydellä seurakuntien perheneuvojien kanssa. Pääasiallinen työmenetelmämme on pariterapia. Muita työmenetelmiämme ovat perhe- ja seksuaaliterapia sekä perheasiainsovittelu.

Miten perheneuvontaan pääsee?

Perheneuvontaan pääsee soittamalla ajanvarausnumeroon puh. 044 719 1535 tiistaisin klo 8–11 ja torstaisin klo 13–16.

Työskentelytapa sovitaan yhdessä asiakkaan kanssa.

Toimipisteemme sijaitsee osoitteessa Vapaudenkatu 6Linkki avautuu uudessa välilehdessä. Palvelemme kaikkia Päijät-Hämeen hyvinvointialueen asukkaita. Työskentelemme myös etäyhteyksin.

Vuonna 2023 Lahden seurakuntien perheneuvonnassa kävi 601 asiakasta.

M‍aksuton nettiparisuhdekurssi käytössäsi

Pari Tunnetta -parisuhdekurssi on maksuton verkkokurssi parisuhteen tueksi. Se on osa Kirkon perheneuvonnan toimintaa. Kurssin tavoitteena on kehittää kumppaneiden välistä tunneyhteyttä ja antaa välineitä ristiriitojen käsittelemiseen. Kurssi soveltuu parhaiten pareille, jotka haluavat lisätä ymmärrystä omasta itsestään ja parisuhteestaan sekä parantaa keskinäistä yhteyttä ja läheisyyttä. Lue lisää ja aloita kurssi: paritunnetta.fi.Linkki avautuu uudessa välilehdessä