tuomasmessu, messu, Ristinkirkko, iltavalaistus,

Tuomasmessut

Tuomasmessu on iltamessu, jossa rukous, ennakkoluuloton musiikki, arjessa kiinni oleva hengellisyys ja kirkon traditio kohtaavat toisensa. Tuomasmessua vietetään noin kerran kuussa (kesätaukoa lukuunottamatta) sunnuntaisin klo 17 Ristinkirkossa.

Messun nimi tulee Jeesuksen opetuslapselta Tuomakselta, joka muistetaan hänen kyselevästä tavastaan etsiä yhteyttä Jumalaan. Tuomasmessu koostuu kolmesta osasta: rukousjaksosta, sanaosasta ja ehtoollisesta. Tuomasmessutoiminta alkoi reilut 30 vuotta sitten Helsingistä, ja vapaaehtoisten osallistuminen messun toteuttamiseen on alusta asti ollut tärkeää.

Messun toteuttamisessa on mukana Lahden seurakuntien työntekijöitä, iso joukko vapaaehtoisia, järjestöjä ja muita yhteistyökumppaneita.

Tuomasmessun musiikista vastaa pääsääntöisesti tuomasmusiikkiryhmä johtajanaan Meri Kalanti, jonka tavoittaa sähköpostilla osoitteesta meri.kalanti@evl.fi.

Mikäli olet kiinnostunut osallistumaan tuomasmessutoimintaan, tarjolla on monenlaisia mahdollisuuksia. Ota rohkeasti yhteyttä tuomasmessujen vastuupappiin tai laita viestiä sähköpostiosoitteeseen lahti.tuomasmessu@evl.fi  Lähetä esirukouspyyntösi tai kerro itsestäsi ja toiveistasi, sillä tuomastoimintaan ovat tervetulleita kaikki asiasta kiinnostuneet.

Lämpimästi tervetuloa

Vapaaehtoisten tehtäviä Ristinkirkon tuomasmessussa