Hymyileviä nuoria ihmisiä istumassa

Vuoden 2024 Yhteisvastuukeräys alkaa sunnuntaina 4.2.

Vuonna 2024 Yhteisvastuu auttaa nuoria, jotka kokevat syvää yksinäisyyttä tai ovat vaarassa syrjäytyä, menettää elämänhallintansa tai mahdollisuutensa hyvään elämään Suomessa ja maailmalla.

”Jos on iloisia tai surullisia uutisia, ei ole ketään kelle kertoa.” -Nuori, 17

Yksinäisyys on ahdistava, yksilöllinen kokemus ulkopuolisuudesta ja erillisyydestä. Tällä hetkellä yläkoulun ja toisen asteen opiskelijoista noin 14 % kokee yksinäisyyttä.

Yksinäisen tai pakolaiseksi joutuneen nuoren tulevaisuus voi näyttää synkältä. Nuoresta itsestään saattaa tuntua, että vaihtoehtoja ei ole. Mutta jos nuori saa apua, mahdollisuudet hyvään tulevaisuuteen kasvavat merkittävästi.

Kampanjalla Yhteisvastuu haluaa viestiä, että lahjoittamalla Yhteisvastuukeräykseen voi mahdollistaa nuorille valoisamman tulevaisuuden. Lahjoittamalla voi tehdä avusta totta.

Kotimaassa lahjoitukset ohjataan HelsinkiMission ja Suomen evankelis-luterilaisten seurakuntien kautta yksinäisille nuorille. HelsinkiMissio auttaa yksinäisiä nuoria tarjoamalla kriisi- ja keskusteluapua ympäri Suomen. Kirkon Ulkomaanapu auttaa maailman katastrofialueilla esimerkiksi mahdollistamalla lasten ja nuorten koulunkäyntiä sekä ammatillista koulutusta.

Keräyksen suojelijana toimii tasavallan presidentti Sauli Niinistö.

Näin voit lahjoittaa apua Lahteen

Voit lahjoittaa Yhteisvastuukeräykseen osallistumalla tapahtumiin, antamalla rahaa Yhteisvastuu-kerääjälle tai maksamalla valitsemasi summan pankkitilille.

Rahankeräyslupa: Kirkkopalvelujen keräyslupa Manner-Suomessa RA/2020/639, voimassa toistaiseksi.

Klikkaamalla tästä seurakuntasi nimeä, pääset lahjoittamaan pankin kautta:

Keski-Lahti

Laune

Joutjärvi

Salpausselkä

Nastola

Voit myös lahjoittaa omassa pankissasi seuraavilla tilinumeroilla:

Nordea FI16 2089 1800 0067 75
Pohjola Pankki FI14 5000 0120 2362 28
Aktia FI82 4055 0010 4148 41

HUOM! Käytä maksaessasi oman seurakunnan viitenumeroa:

Keski-Lahden seurakunta: 302 261, Launeen seurakunta: 302 384, Joutjärven seurakunta: 302 180, Salpausselän seurakunta: 302 562,
Nastolan seurakunta: 302 452

Voit myös lahjoittaa MobilePay -sovelluksen kautta:

Voit lahjoittaa myös MobilePay-sovelluksen kautta

Keski-Lahden seurakunta: 87675

Launeen seurakunta: 29023

Joutjärven seurakunta: 97873

Salpausselän seurakunta: 48482

Nastolan seurakunta: 83657

Teksti pinkillä pohjalla: Tehdään yhdessä toisille se, mitä tahtoisimme itsellemme tehtävän.

Yhteisvastuusta Lahdessa kertovat lisää

Launeen seurakunta
Tapparakatu 22
15700 Lahti